Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Beveiligingssysteem aan PC

  • Arnold Smit

    Ik ben voor particulier gebruik op zoek naar een systeem dat ik in een vakantiewoning drijvend op het water zou kunnen plaatsen. Het moet aansluitbaar zijn op een PC (de PC staat om een andere reden altijd aan) waarbij de PC de besturing voor zijn rekening neemt van:

    - inbraak sensoren

    - water melders (het gaat om een drijvende woning)

    - temperatuurregeling van de CV

    - aan en uitschakelingen van verlichting en andere zaken binnenshuis.

    Ik kan remote contact leggen met de PC en op die manier zaken regelen. Het is wel belangrijk dat het systeem mij meldt als er storingen of meldingen zijn.

    Is er iets dergelijks in de handel voor een redelijke prijs?

    Mvgr,

    Arnold Smit

  • Jan van Eechoud

    Hi,

    Wanneer je maar betaalt, is ALLES mogelijk…, maar je wilt het betaalbaar natuurlijk…:)

    Snuffel eens op onze site.

    Ik begrijp dat je breedband hebt.

    De aansturing van verlichting e.d. heb je zelf in de hand via je PC, dus….?

    Wanneer je de ‘'Freewave’' aansluit ivm (water)melders etc., is het alleen nog zaak voor een correcte doormelding….. (Basis Freewave voor jou: 895,- incl. 3 detectors.)

    In principe kunnen we doormelden via IP, maar erg veel verschillende resultaten zijn daarmee.

    Ook kan de X-tralink worden aangesloten. Een GSM module die een ANALOGE lijn simuleert met behoud van alle functies, zoals gesproken meldingen, ContactID, AAN/UIT schakelen per mob. etc. (X-tralink= +/- 500 euro….)

    En de Eyecatch kan ik je van harte aanbevelen. Zie www.slam-alarm.com

    Zulke projecten zijn voor ons als uitdaging interessant, maar er kunnen opdrachten uit voortkomen die meer ‘'standaard’' zijn…:)

    Succes, Jan van E.

  • patrick

    alles is mogelijk dat klopt en met een gsm kiezer gekoppeld is alles door te melden naar een alarmcentrale of rechtstreeks naar u gsm

    als u meer informatie wilt kunt u me altijd emailen

    groet

    patrick

  • Arjan

    Hoi Arnold,

    Ik heb voor een klant in Loosdrecht een vergelijkend systeem gemaakt op een boot.

    Wij gebruiken hiervoor een Lobeco centrale (komt ook de freewave van JvE vandaan)

    Dit is een systeem wat je helemaal kan uitbouwen met de functies die jij wil.

    Je neemt bijvoorbeel een NX-4 centrale met 4 groepjes, kan ook eventueel draadloos worden gemaakt dmv een draadloze kaart.

    Daar stop je dan OF een GSM kiezer in (kost wel een bak geld - 600 euro ongeveer + een abo met sim kaart - Geen duokaart of prepaid gebruiken)

    OF een TCP/IP kaart in. Let wel op dat als je via ineternet gaatdoormelden je nooit zekerheid hebt qua doormelden, loopt je router / modem vast of valt de spanning daarvan weg heb je nixs meer he ??

    Met die TCP/IP laart erin kan je ook schakelen op afstand, mail krijgen bij schakelingen of storingen / alarm ed en op +/- 6 meldkamers in NL.

    Ook is het mogelijk om met een X10 module verlichting ed te schakelen met tijdschema's / gebeurtenissen. Daar kan je iedere X10 apparatuur op aansluiten. Denk bijvoorbeeld aan Xanura van Holec of spullen van Marmitek.

    Mocht je verder nog vragen of documentatie willen hebben dan hoor ik dat graag.

    Groetjes Arjan

  • JvE

    Hi Arjan…….,

    Dan zou de ''Smart nog beter voor hem zijn…

    Voor € 100 méér zit de X-10 tech. daar in de voedingsmodule. (ook geschikt voor TCP/IP)

    Zowel ‘'Freewave’' als ‘'Smart’' hebben de funktie ‘'zone-inactiviteitsbewaking’'.

    D.i…… Oma is al 12 uur lang niet in de gang geweest….., dus wordt haar zoon gebeld…!

    Schijnt ook in de Networx te zitten.

    Nog niet naar gezocht.

    ''Daar stop je dan OF een GSM kiezer in (kost wel een bak geld - 600 euro ongeveer + een abo met sim kaart - Geen duokaart of prepaid gebruiken)

    OF een TCP/IP kaart in. Let wel op dat als je via ineternet gaatdoormelden je nooit zekerheid hebt qua doormelden, loopt je router / modem vast of valt de spanning daarvan weg heb je nixs meer he ??''

    Ben je niet een tikkeltje aan de dure kant met je X-tralink…?

    Nee, € 600 is toch wel realistisch. (behoud van alle functies van een analoge lijn!!)

    WEL een prépaid gebruiken!!!! (zeer zeker bij een goedkope -€160,00- GSM module!!)

    Wanneer bij part. protocol (hij belt naar jezelf) de lijn open blijft staan, kan hooguit de kaart leeg getrokken worden…..!

    Met die TCP/IP laart erin kan je ook schakelen op afstand, mail krijgen bij schakelingen of storingen / alarm ed en op +/- 6 meldkamers in NL.

    Ook is het mogelijk om met een X10 module verlichting ed te schakelen met tijdschema's / gebeurtenissen. Daar kan je iedere X10 apparatuur op aansluiten. Denk bijvoorbeeld aan Xanura van Holec of spullen van Marmitek.

    Mvg. Jan v. E.

  • Arjan

    Een pre-paid gebruiken voor alarm toepassingen ???

    Lekker save ! - Hoe controleer je hoeveel tegoed je nog hebt - zeker als je ook nog eens van die fijne promotie smsjes krijgt ? Hoe controleer je tot waneer je nog kan bellen voordat je moet opwaarderen ?

    Neem alsjeblieft een goedkoop abo'tje…. zelfs als blijft de lijn een half uur open staan (zou niet weten waarvoor) is dat nog altijd beter dan niet gebeld worden omdat er wat met je pre-paid aan de hand is.

    > WEL een prépaid gebruiken!!!! (zeer zeker bij een goedkope

    > -€160,00- GSM module!!)

    > Wanneer bij part. protocol (hij belt naar jezelf) de lijn

    > open blijft staan, kan hooguit de kaart leeg getrokken

    > worden…..!

    Ben trouwens wel benieuwd waar ik een gekeurde GSM kiezer kan vinden voor 160 euro.. Lobeco, Alphatronics en Gardiner hebben m in ieder geval niet onder de 400 euro

  • JvE

    Hi…, Arjan,

    Nou knap cynisch ben je…..

    ——–Lekker save ! - Hoe controleer je hoeveel tegoed je nog hebt ————–

    *****Hoor je met inschakelen…..

    ———-zeker als je ook nog eens van die fijne promotie smsjes krijgt ?————-

    ***********Hebben geen invloed op ‘'uit’' bellen..

    —–Hoe controleer je tot waneer je nog kan bellen voordat je moet opwaarderen ?—-*********Bij Vodafone kun je met een ander toestel het bel tegoed opvragen…..

    —————-> WEL een prépaid gebruiken!!!! (zeer zeker bij een goedkope

    > -€160,00- GSM module!!)

    > Wanneer bij part. protocol (hij belt naar jezelf) de lijn

    > open blijft staan, kan hooguit de kaart leeg getrokken

    > worden…..!—————————-

    *****Ligt in mij ogen aan de risicoklasse en de portemonnee van de eigenaar.

    ——–Ben trouwens wel benieuwd waar ik een gekeurde GSM kiezer kan vinden voor 160 euro.. Lobeco, Alphatronics en Gardiner hebben m in ieder geval niet onder de 400 euro

    ********Heb het niet gehad over ‘'gekeurde’'……

    (HEBBEN de andere GSM kiezers wel een NCP nr.????)

    Ben je trouwens nog geinteresseerd in betrouwbare, erg betaalbare ‘'buitenbeveiliging’'…….. (of ben je pissig op me…:))

    JvE PS HEEFT de Powercom nu RF ontvangst meting in %-en????)

  • Arjan

    > ——–Lekker save ! - Hoe controleer je hoeveel tegoed je

    > nog hebt ————–

    > *****Hoor je met inschakelen…..

    Hoor ik met inschakelen ???? Dat heb ik nog nooit gezien of gehoord… - we hebben het hier wel over een powermax he ? Met een universel GSM module ?

    > ———-zeker als je ook nog eens van die fijne promotie

    > smsjes krijgt ?————-

    > ***********Hebben geen invloed op ‘'uit’' bellen..

    Bij de meeste pre-paid paketten is het zo dat je voor promotiedoeleinden wel degelijk een vergoeding moet betalen zonder dat je daar om vraagt.. Zeker vodafone heeft daar een handje van.

    > —–Hoe controleer je tot waneer je nog kan bellen voordat

    > je moet opwaarderen ?—-*********Bij Vodafone kun je met een

    > ander toestel het bel tegoed opvragen…..

    Heb je helemaal gelijk in…

    > —————-> WEL een prépaid gebruiken!!!! (zeer zeker

    > bij een goedkope

    > > -€160,00- GSM module!!)

    > > Wanneer bij part. protocol (hij belt naar jezelf) de lijn

    > > open blijft staan, kan hooguit de kaart leeg getrokken

    > > worden…..!—————————-

    > *****Ligt in mij ogen aan de risicoklasse en de portemonnee

    > van de eigenaar.

    >

    >

    > ——–Ben trouwens wel benieuwd waar ik een gekeurde GSM

    > kiezer kan vinden voor 160 euro.. Lobeco, Alphatronics en

    > Gardiner hebben m in ieder geval niet onder de 400 euro

    > ********Heb het niet gehad over ‘'gekeurde’'……

    > (HEBBEN de andere GSM kiezers wel een NCP nr.????)

    De kiezers van Lobeco en Gardiner zijn beide nog in aanvraag

    > Ben je trouwens nog geinteresseerd in betrouwbare, erg

    > betaalbare ‘'buitenbeveiliging’'

    Heb je een hond te koop ? :) - Want die heb ik al.. maar andere dingen ben ik wel in geinterresseerd.. laat me maar even weten wat je hebt.

    > …….. (of ben je pissig op me…:))

    Kwam ik zo over dan ?

    > JvE PS HEEFT de Powercom nu RF ontvangst meting in %-en????)

    Voor zover ik weet nog steeds niet nee.

    Groetjes Arjan

  • JvE

    KOm er later nog op terug, OK?

    JvE