Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Galaxy 2 serie

  • Van V.

    Goedenavond,

    Ik ben zelf bezig met het installeren van een galaxy 2-44, zonder enige ervaring maar met alle benodigde handleidingen e.d. ->zie het als een soort hobby dat ik graag alles zelf probeer :-)

    Uit de handleiding is het duidelijk dat de A/B lijn bij het aansluiten van een Mk7 LCD-bediendeel en RF portal (via de RS485 bus) in serie geschakeld moet worden, maar hoe zit het met de voeding hiervan? Moet die nu ook mee in serie geschakeld worden of mag die rechtstreeks van aux+ en aux- uit de centrale naar de betreffende unit?

    Via de RF portal wordt een draadloze pir en een draadloos magneetcontact aangestuurd, nu wil ik ook nog een bedraad magneetcontact aansluiten -> het is me nog niet duidelijk waar ik deze in de central op moet aansluiten? Kan iemand mij hier een hint voor geven? Kan dit rechtstreeks op de rio 0 of rio 1?

    Alvast bedankt voor de hulp!

  • Van V.

    Bedankt, het draadloze gedeelte werkt prima onderhand.

    Blijf ik alleen nog even zitten met de vraag of ik het bedraade magneetcontact direct kan aansluiten op de onboard RIO of moet daar nog iets met een weerstand gedaan worden?

  • Van V.

    Ook de bedraade magneetcontacten zijn gelukt.

    Nu wil ik het nog zo instellen dat als ik binnenkom (via voordeur met magneetcontact) en ik binnen de inlooptijd de juiste code intoets er geen sms melding verzonden wordt. Moet ik hiervoor gebruik maken van bijvoorbeeld “laatste deur” of “volgzone” instellingen bij het toewijzen van de zones? Wie kan mij hier een aanwijzing geven?

    Alvast bedankt!

  • Angelique

    Dat moet je als laatste ingeven. Dan krijg je standaard 30 sec om de code in te toetsen.

  • Van V.

    Dank je, dit is ook gelukt. Nu ben ik de gebruikers codes gaan wissen, maar de standaardcode 1234 blijft steeds werken… Als ik in het menu kies voor code wijzigen en dan mijn eigen code invoer kan ik het alarm ook nog met de 1234 code uitzetten. Het wijzigen van de installateurscode is wel gelukt…

  • sieling

    Als je de manager code wil wijzigen moet je de laatste codeplaats nemen hier staat de managercode en deze is standaard 1234

    alsjebij code plaats 1 staat druk je op de B toets en dan ben je bij de laatste codeplaats

    succes

    jeroen

  • Van V.

    Ok, dank je nu is het wel gelukt.

    Bedankt allemaal tot zover, voorlopig werkt het volgens mij helemaal zoals ik wil…

    Barend

  • jwencindy

    Hallo van V,

    Ik ben ook bezig met een installatie vor 1ste maal.

    Kan je mij vertellen hoe je alle niet gebruikte zone uitgangen?

    Is dat een 1K weerstand tussen 1 en 0V , 2 en 0V etc. ?

    gr

    JW

  • Pietje22589

    ja zo is dat, je kan ze ook op reserve programmeren. zonetype18.