Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Galaxy G2 toch SMS-en via VOIP?

  • beveiliging

    Hallo Galaxy specialisten,

    Ik ben bezig met een leuk projectje, maar loop hier helaas is vast. Ik wil met een Galaxy G2 44 alleen per SMS doormelden over VOIP en in tegenstelling tot wat elders op het prikbord beweerd is, zou dit volgens mij moeten lukken.

    Het volgende heb ik gedaan:

    Ik bel via BudgetPhone http://www.budgetphone.nl met een FreeNational abonnement en dat gaat prima, er is echter geen mogelijkheid om SMS te verzenden via BudgetPhone.

    Daarom heb ik me aangemeld bij http://smsvast.creditfun.nl hier kan je (tijdelijk, en later betaald) 5 gratis SMS-jes per dag verzenden. Ik heb dit getest met een SMS toetstel van Panasonic KX-TCD455NL en dat SMS-en gaat prima.

    Nu heb ik de Galaxy centrale geprogrammeerd op de volgende manier:

    Menu 56 optie 17 (SMS)

    1 = Mobiele Nummers

    Optie 1 = het GSM nummer ingevuld

    Optie 2 = 1 (alarmgebeurtenissen)

    Optie 3 (blokken niet gebruikt)

    2 = SMS centrum, hier heb ik 0107447770 ingevuld.

    3 = Format (Alleen PSTN) hier heb ik optie 2 gekozen “UCP (SMS)”

    4 = Site ID, hier heb ik “THUIS” ingevuld.

    5 = UCP Opties, hier heb ik voor 3 = SMS Bericht gekozen

    Nu gebeurt het volgende. Bij alarm word het nummer van de SMS centrale gekozen, dit gaat correct en er wordt opgenomen en een signaal gegeven. Daarna blijft het echter stil en wordt na 10 seconden de verbinding verbroken.

    Je zou dus zeggen dat er iets in de Galaxy centrale niet goed gaat en deze niet reageert op het signaal, maar welke instellingen ik ook wijzig, het lijkt geen verschil te maken.

    Wie weet raad?

  • Ronald42

    Probeer als SMS centrum eens 06-53141414.

  • beveiliging

    Hallo Ronald42,

    Dat is het probleem niet, de SMS kan wel worden verzonden met een telefoon, maar niet via de Galaxy.

    Het zou iets met de instellingen van de Galaxy centrale moeten zijn…..

    Trouwens, dan zou het volgens mij ook nog 0673644444 moeten zijn (vaste net KPN), het nummer dat je opgeeft is van KPN mobiel.

    Groetjes,

  • Ronald42

    Ik doe het meestak via dat nummer en dat werkt, storingen daar gelaten, prima. Instellingen in G2 lijken allen goed te zijn. Vul voor alle zekerheid, denk niet dat het wat uit maakt, eens een klantnummer in.

  • famrossel3@hotmail.com

    Rob Hamberg Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Ronald42,

    >

    > Dat is het probleem niet, de SMS kan wel worden

    > verzonden met een telefoon, maar niet via de

    > Galaxy.

    > Het zou iets met de instellingen van de Galaxy

    > centrale moeten zijn…..

    >

    > Trouwens, dan zou het volgens mij ook nog

    > 0673644444 moeten zijn (vaste net KPN), het nummer

    > dat je opgeeft is van KPN mobiel.

    >

    > Groetjes,

    Hallo Allemaal,

    Ik heb exact dezelfde uitdaging, SMS via beide nummers werkt niet.

    als ik meeluister hoor ik de zoemtoon (voip Alice) de tonen van de telefoonnumers, er word ook opgenomen (1 toon bij 010, 4 of 5 tonen bij 067)

    echter daarna blijft het stil en hangt de tegenpartij op, de galaxy blijft wachten en hangt uiteindelijk ook op.

    hierna herhaalt zich hetzelfde verhaal.

    Het lijkt wel of het “kiss-on” signaal van de tegenpartij niet is wat de galaxy wil horen.

    heeft iemand al de oplossing?

    mvg Guido

  • famrossel3@hotmail.com

    Rob Hamberg Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Ronald42,

    >

    > Dat is het probleem niet, de SMS kan wel worden

    > verzonden met een telefoon, maar niet via de

    > Galaxy.

    > Het zou iets met de instellingen van de Galaxy

    > centrale moeten zijn…..

    >

    > Trouwens, dan zou het volgens mij ook nog

    > 0673644444 moeten zijn (vaste net KPN), het nummer

    > dat je opgeeft is van KPN mobiel.

    >

    > Groetjes,

    Heeft iemand dit inmiddels al werkend gekregen, heb exact dezelfde uitdaging met Alice VOIP.

    Tegenpartij neemt op (010 met 1 toon 067 met 4 of 5 tonen) daarna blijft het stil.

    ik hoop dat iemand me de belangrijkste instellingen kan geven

    vast bedankt,

    Guido

  • Martijn

    Het nummer wat Ronald42 geeft zou gewoon moeten werken.

    Ik heb inmiddels zo'n 17 Galaxy G2-44+ centrales via VOIP (Ziggo) aangesloten en dat werkt prima.

    Groet,

    Martijn

  • Efastfor

    Het sms centrum nummer moet zijn: 0653141414 en geen ander nummer. (andere nummer is voor vaste toestellen om onderling te kunnen smssen)

    Verder staat de optie bij de UCP opties op sms berricht terwijl dit ‘Bel ingang’ moet zijn.

    Sms over een Voip lijn is echter nooit gegarandeerd aangezien er te veel variabelen zijn. (verschillende modems, abbonementsvormen met verschillende snelheden, verschil in frequentie of schommelingen etc.)

    Ervaring is dat bij de 1 het prima werkt en bij de ander niet.

    Alternatief zou kunnen zijn om voor de G2-44+ de GSM module te gebruiken.

  • jay56

    Beste lezers,

    Ik ben sinds kort ook in het bezit van een G2 die ik zelf geïnstalleerd heb. Heb alles goed werkend behalve de doormelding. Ik ben elektro monteur maar op gebied van alarm installaties een beginner.

    Ik wil alleen een sms krijgen bij alarm melding en hoef niet gebeld te worden.

    Ik heb al gelezen dat ik het volgend sms centrum nummer moet invoeren: 0653141414

    Is dit ook wanneer je via UPC belt?

    Als ik in het communicatie schema in de installatie en programmeer handleiding kijk staan er de volgende instellingen, die ik als volgt heb ingevuld, kunnen jullie me kunnen vertellen of ik dit goed heb gedaan?:

    01 - format = DTMF

    02 - tel nr = (deze moet volgens de handleiding ingevuld zijn) klopt dit?

    03 - klant nummer = heb zelf iets bedacht

    04 - ontvanger = alternate

    05 - tel nr. 2 = leeg

    06 - kiestoon = toon

    07 - testmelding = 0

    08 - test

    09 - aant.bel sign. = 3

    10 - lijnfout = 0

    11 - fail to comm. = 0

    12 - rs toegang = niks veranderd

    17 - sms =

    1 - mob nr = mijn nummer (moet er 06 staan of 316?)

    2 - sms centrum = (nog niks moet dus 0653141414 worden?)

    3 - format = tap?

    4 - site id = ?

    5 - UCP options = 1 belingang (moet in NL volgens handleiding?)

    Kunnen jullie mij vertelllen of de instellingen zo goed zijn of wat ik moet veranderen?

    Hoe kan ik deze het beste testen zonder dat ik het alarm ook echt een tijd af moet laten gaan?

    Op het moment vraagt de galaxy om een user reset omdat ik een com fail en sms fail krijg. Deze krijg ik ook niet weg, is dit omdat ik dit probleem nog niet opgelost heb?

    Is er trouwens iets bekend over de kosten voor een sms via de sms centrale?

    Groeten Joeri

  • Ronald42

    Zou moeten werken

    1 - mag gewoon 06

    2 - 0653141414

    3 - SMS (standaard)

    4 - Lokatie bv Thuis of alarm thuis

    5 - 1 belingang

    MAAR over voip werkt meestal maar niet altijd dus dat moet je uitproberen.