Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Galaxy modem/kiezer werkt niet

  • WLIJ

    Hallo,

    Ivm uitbreiding ben ik een Galaxy XL 60 print (software versie 4.32b) aan het vervangen door een 504 print (software versie 4.31b).

    De modem/kiezer heeft op de Galaxy XL 60 altijd perfect gewerkt. Op de 504 doet de modem/kiezer echter niets.

    Modem/kiezer is software versie 5.05.

    Instellingen van XL 60 zijn identiek aan 504 (zover ik kan nagaan). SMS center en SMS nummer kloppen (zijn hetzelfde in beide).

    Als test heb ik de modem/kiezer terug gezet op de XL 60, dan werkt hij weer naar behoren.

    Toevoegen van modem/kiezer aan 504 geeft 2 modules toegevoegd, modem en bediendeel 18.

    Als er een bericht wordt verstuurd, of als er als engineer wordt ingelogd/uitgelogd, zie ik op de 504 geen enkele reactie van de modem/kiezer (lampje doet niets). Op de XL 60 is er wel activiteit waarneembaar (en wordt er dus een SMS verzonden).

    Het communicatie lampje op de modem/kiezer knippert zoals het hoort.

    Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

    Met vriendelijke groet,

    Wilbert.

  • michaelversteeg

    Hallo Wilbert

    Heb je de instellingen voor de modemkiezer handmatig ingesteld of de oude programmering terug geschoten met pc?

  • Ronald42

    Je mag nooit de programmereing van een type galaxy in een ander type blazen. Daar zou het fout kunnen zijn gegaan.

    Doe de instellingen via de software (Type waar voor het bedoeld is) of via bedien deel en verlaat het menu middels menu 51 optie 17 (Configureer systeem) succes.

    Groet, Ronald

  • WLIJ

    Heren,

    Dank jullie wel voor de snelle reactie. Ik heb de 504 geheel handmatig geprogrammeerd dus dat kan het helaas niet zijn.

    In tussen ben ik er ook achter dat ik wel kan bellen naar de module. Het lijkt er dus op dat de 504 print dus geen signaal geeft aan de module,

    Met vriendelijke groet,

    Wilbert.

  • Pietje22589

    Heb je zoals ronald beschreef het menu verlaten met menu 51 optie 17?

  • WLIJ

    Ja, meerdere keren, en dat biedt helaas geen oplossing.

  • WLIJ

    Het probleem is opgelost door de centrale te resetten en opnieuw te programmeren.

    Het probleem onstaat waarschijnlijk doordat er een bediendeel is geweest met hetzelfde adres als de modem/kiezer. De centrale lijkt dit te onthouden en hierdoor in de war te zijn.

  • Pietje22589

    lang leve de Galaxy.