Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

actuele sabotagestoringen zien op ats master centrale

  • gravis01

    Hallo,

    beetje een domme vraag, maar:

    Hoe kan je actuele storingen zien (open zones bij CD centrales) bij een master (ats2000,3000,…) van bv. sirene sabotage, kast sabotage?

    Ik kan wel zien welke ingangen in storing staan, maar ik vind nergens in de handleiding en d.m.v. te testen hoe ik dit kan zien.

    Wel als ik uit programmatiemode ga, kom ik dan pas te weten als er nog een sabotage actief is.

    groetjes,

    gravis01

  • Pietje22589

    uhh… * menu, dan 1 voor paneelstatus, je kan dan open zones en eventuele storingen en sabotages zien.

  • gravis01

    Pietje22589 Schreef:

    ——————————————————-

    > uhh… * menu, dan 1 voor paneelstatus, je kan dan

    > open zones en eventuele storingen en sabotages

    > zien.

    Het probleem is dat wanneer ik in servicemode ga via menu 17, dat ik niet meer kan zien of ik nog actuele sabotage heb via menu 1.

    Wanneer ik niet in servicemode ga en ik maak een sabotagealarm, dan zie ik het in paneelstatus..

    Maar dan maak ik een echt alarm.

  • Pietje22589

    Er is naar ik weet geen menu waar je dit kan zien, hooguit met de sofware wanneer je verbonden bent. Het werkt niet zo zoals vroeger bij het CD paneel.

    Ik programmeer de sirene uit wanneer ik iemand tot overlast kan zijn. Echter niet vergeten terug te zetten!

  • gooi

    als je de volgende doet zie je de sabotage meldingen

    menu “code” enter 3 enter dan zie je de meldingen

  • gravis01

    @ pietje22589:

    wel… dan vind ik dat eigenlijk een negatief puntje aan een master.

    Als je bij de meeste (goedkopere) systemen (CD, galaxy tamper controle, ats advisor advanced) kijkt, dan zit zo'n statusfunctie er standaard op dat je sabotages kan zien wanneer je in servicemode bent.

    Ik vind het wel straf dat een duurder systeem zoals de master zoiets niet standaard heeft.

    @gooi: je kan openstaande systeemsabotages zien bij paneelstatus, MAAR dat doet hij niet meer als je in programmatiemode gaat via menu 19 en dan uitgebreid (servicemode).

    Dan negeert hij deze sabotage-alarmen. Maar dan ben je niet meer zeker als alles veilig is wanneer je uit de servicemode gaat met als gevolg dat je een inbraakalarm maakt.

  • gooi

    als ik van de week met een ats bezig ben zal ik het een en ander uit testen.

  • gravis01

    gooi Schreef:

    ——————————————————-

    > als ik van de week met een ats bezig ben zal ik

    > het een en ander uit testen.

    bedankt dat je de moeite wilt nemen:)

    Moest ik nog steeds hierop geen oplossing vinden, dan vraag ik het weleens aan de helpdesk van aritech als ik eens met een serieus probleem zit..

    sowieso zal ik het antwoord hier posten, zodat jullie ook van iets weten

    grtz

  • gooi

    ik heb het uitgetest maar het klopt dat als je via menu 17 in de service stand bent gegaan en daarna niet meer de sabotage ziet dit heb je uitgezet in menu 17.

    dus bij het verlaten van de service stand kan je nergens zien dat er nog een sabotage staat.

  • gravis01

    gooi,

    bedankt voor de moeite!

    Deze discussie is voor mij afgehandeld!:)