Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Alarmsysteem met gebruikerscode én pincode

  • ajvanhorssen

    Goedendag experts,

    Ik ben op zoek naar een alarmsysteem waarbij je zowel een gebruikersnummer én een pincode moet invullen om het systeem te (de)activeren. Ik heb dit systeem al een gezien en ermee gewerkt maar ik ken de naam er niet van en kan deze ook niet vinden op internet. Wie kan mij helpen?

    Het gaat mij vooral om het grote aantal (persoonlijke) gebruikers en het makkelijke XL LCD codebediendeel.

    Wie heeft raad voor mij?

  • Pietje22589

    Hoe bedoel je gebruikersnummer?

    Heb je toevallig geen fototje van het bediendeel? Er zijn mij een groot aantal merken en types bekend, hetgeen je bedoelt klinkt mij niet bekend. Altijd interessant om zoiets te weten.

  • ajvanhorssen

    Pietje22589 Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoe bedoel je gebruikersnummer?

    > Heb je toevallig geen fototje van het bediendeel?

    > Er zijn mij een groot aantal merken en types

    > bekend, hetgeen je bedoelt klinkt mij niet bekend.

    > Altijd interessant om zoiets te weten.

    Ik heb helaas geen foto, maar op het scherm zelf zie je zoiets staan zoals " en op de tweede regel " Dan vul je je gebruikersnummer (soort personeelsnummer) in, bijvoorbeeld 052 en dan vraagt het systeem de pincode. Als je dan de pincode invult kun je dus het systeem in/uitschakelen. Dus de pincode is gekoppeld aan een gebruikersnummer. Zo kun je gerust dubbele pincodes hanteren en kunnen gebruikers zelfstandig, indien gewenst, hun eigen pincode veranderen.

    Ik vond dit een heel prettig gegeven. Het codebediendeel was ook mooi in design waarbij er een groot LCD scherm was. Dit bediendeel was misschien nét iets kleiner dan twee CS bedienpaneeltjes naast elkaar,

    Ik heb al een hele tijd gekeken en dacht dat t een versie van de Networx premier was, maar helaas.

  • R.Jacobs

    Ik weet dat het vroeger met een aantal Ademco panelen kon (41xx serie) dat werd High Security codes genoemd, je moest eerst het gebuikersnummer en daarna de 4 cijferige gebruikerscode invoeren.

    Wat een optie kan zijn is het met een galaxy of ander paneel te doen die 6 cijferige codes ondersteund.

    voer dan voor de 1e 2 cijfers van de code het gebruikersnummer in, dan houdt je er 4 over voor de gewone gebruikerscode.

  • ajvanhorssen

    R.Jacobs Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik weet dat het vroeger met een aantal Ademco

    > panelen kon (41xx serie) dat werd High Security

    > codes genoemd, je moest eerst het gebuikersnummer

    > en daarna de 4 cijferige gebruikerscode invoeren.

    > Wat een optie kan zijn is het met een galaxy of

    > ander paneel te doen die 6 cijferige codes

    > ondersteund.

    > voer dan voor de 1e 2 cijfers van de code het

    > gebruikersnummer in, dan houdt je er 4 over voor

    > de gewone gebruikerscode.

    Dankjewel voor de tip. Ik was dit zelf ook al aan het overwegen. Met 1.000.000 mogelijkheden lijkt me een dubbele code onwaarschijnlijk. Is alleen jammer dan dat gebruikers zelf hun pin niet zelf kunnen wijzigen als ze dat willen, maar goed…, dat is dan nog op te lossen door het zelf te doen.

    Ik heb net eens gekeken naar de Ademcopanelen e.d. maar kan helaas net niet die vinden die ik gezien heb. Hoogstwaarschijnlijk toch nog een ander merk.

    Iets wat voor mij in ieder geval niet voor compromissen vatbaar is, is het grote LCD klavier. Ik heb toch wel wat (oudere) vrijwilligers erbij zitten die soms wel heeel afhankelijk zijn van hun brillen. Heeft iemand daar ervaring mee?

    Systeem is trouwens helemaal bedraad.

  • Pietje22589

    Er is wat dat betreft weinig keuze in de markt. Het is wat het is. Ik kreeg de vraag ook van een ouder stel die een nieuw huis gingen bouwen.. Ik heb daar een CS in geplaatst, naar tevredenheid van de bewoners. Maar grote letters zijn dat niet. De Networx heeft volgens mij wat grotere displays… Ook bij dit paneel kan je trouwens 6 cijferige codes gebruiken.

  • sqouzie

    Probeer anders eens de nox, wel een prijzig systeem maar je kan er (bijna) alles mee.

    http:\\www.noxsystems.com.

    mvg sqouzie

  • R.Jacobs

    Een touch center van Galaxy is ook een optie, die geeft alles netjes onder elkaar weer

    Een andere optie is om met keytags te werken, dan hoeven ze niets in te toetsen.

  • erik69

    systeem op volgende link werkt ook met gebruikerscode en pincode.

    http://www.chubbsecurity.com/utcfs/Templates/Pages/Template-53/0,8062,pageId%3D76950%26siteId%3D6090,00.html

  • ajvanhorssen

    erik69 Schreef:

    ——————————————————-

    > systeem op volgende link werkt ook met

    > gebruikerscode en pincode.

    >

    > http://www.chubbsecurity.com/utcfs/Templates/Pages

    > /Template-53/0,8062,pageId%3D76950%26siteId%3D6090

    > ,00.html

    JA inderdaad. Ik zie dat dit het systeem Chubb is. Bij de productsheets van diverse LCD schermen zag ik het klavier dat ik bij dat bedrijf zag. Hartelijk dank allemaal.

    Ik ben dus geholpen :)