Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

CS375

  • jeroen

    Hallo allemaal,

    Ik heb onlangs een Aritech CS375 met diverse draadloze melders overgenomen.

    Nu staat dit hele systeem ingesteld op de vorige eigenaar, waarvan ik de code's heb gekregen, echter niet de monteurscode aangezien dit een beveiligingsbedrijf dit systeem destijds heeft aangelegd. Ik heb al contact gehad met die installateur en jawel hoor hij doet moeilijk om deze code te geven. Nu las ik dat je bij vooral de oudere systemen even iets los moest halen in de kast, stroom eraf en erop, en dan iets er weer in, maar ik heb even gekeken in mijn CS375 kast en zie niets dat los gehaald kan worden, zit dit wel in de CS375?

  • Pietje22589

    neen, dit zit niet in de aritech cs serie. Er is een truc voor de vakman. anders opsturen naar aritech. Welke locatie betreft het? Misschien kan ik je even helpen.

  • jeroen

    oké das jammer. woon in Heemskerk

    morgen nog even die installateur bellen en hopen dat hij de code geven wilt, zo heb ik er eigenlijk nog niet veel aan :(

  • Pietje22589

    Hmm.. Ik zit in Eindhoven, beetje ver weg. Maar hopen dat de installateur wil meewerken dan. Als je hem vraagt het systeem vrij te geven, dient hij er wel aan mee te werken. Er zal een monteur langs komen om de kode standaard te zetten, en daar zal hij een factuur voor sturen… Maar als je voor een paar tientjes het systeem voor jezelf hebt valt dat mee denk ik. Succes!

  • jeroen

    wat is de levensduur van de batterij in de draadloze pir's? is dit een jaar? ben bang dat ik met vakantie ben en dan de batterijen leeg zullen zijn, zodat het alarm sabotage aan gaat geven en af gaat.

  • Pietje22589

    Voor een pir moet 3 tot 4 jaar kunnen. Vooral wanneer er weinig beweging is, en de pir dus weinig hoeft te zenden. Ik vervang de batterijen preventief om het jaar.

  • jeroen

    ze hangen ook in de woonkamer dus hij zal vaak beweging zien

  • jeroen

    Ik heb 6 PIR melders van het type RF425W8PI

    nu heb ik gemerkt dat wanneer je de batterij erin doet het rode lampje brand als hij beweging detecteert, dit rode lampje doet het alleen tijdelijk tot je het alarm activeert.Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik het alarm ingeschakeld heb de detector mij soms niet eens de ruimte ziet inkomen… oftewel een inbreker heeft vrij spel om binnen een ruimte te wandelen zonder dat de pirmelder ook maar iets doet?!?!? Na veelvoudig te hebben gewandeld langs de melder denkt hij oh er loopt iemand, laat ik eens een melding doorgeven… hoe kan dat?

  • jeroen

    heb overigens ook een draadloos deurcontact, als die detecteert dat het magneetje onbreekt, dan geeft hij dit direct door, dit is ook zichtbaar op de ontvanger (groene led die eventjes brand) maar met de bewegingsmelders snap ik er niks van!

    nog een test gedaan:

    - batterijen in de PIR - rode ledje brand.

    - alarm ingeschakeld en bewegen, rode ledje brand en de groene led op de ontvanger, alarm gaat aan.

    - na 15min weer eens dezelfde test, (de pir ligt op mijn bureau) kom aan lopen neem plaats achter me bureau en zit 30cm ervanaf en opeens ja! alarm

  • Pietje22589

    Na het openen van de draadloze detector gaat hij circa 3 minuten in de looptest stand. In deze tijd kan je de detector uitlopen. Oftewel, heb ik het gewenste detectiebereik.

    Tevens heeft een draadloze pir een zendblokkering. Loop je de ruimte binnen, dan ziet de detector je, stuurt de melding naar de ontvanger, en valt daarna een minuut of 3 in een “slaap”stand. Hij zend dan geen alarm meer door. Na de 3 minuten wel weer een keer etcetera.

    Wanneer je dus net uit de ruimte komt, het alarm aanzet en terugloopt kan het dus zijn dat je geen alarm veroorzaakt.

    Ga je even weg een kopje koffie drinken, dan pakt ie je heus wel. Het zijn hele goeie detectoren, met spiegeloptiek. Er is geen betere.

    Nog even en je kan bij ons solliciteren.

    Succes!