Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Inschakelen CS5500 lukt niet

  • marcomeijerink

    Beste Aritech experts,

    Ik heb een probleem met het inschakelen van ons alarm. We hebben een Aritech alarminstallatie met een CS5500 bedieningspaneel. Normaal is het zo dat bij het intoetsen van de code je voor (ongeveer geloof ik) een minuut piepjes hoort waarbinnen je het huis moet hebben verlaten.

    We krijgen dat helaas nu niet meer voor elkaar.

    Situatie:

    Alle zones staan op OK. Op het bedieningspaneel staat: “Systeem gereed. Aan: geef code”.

    Bij het ingeven van de code horen we 2 of 3 piepjes en daarna stopt het. De melding is nog steeds “Systeem gereed. Aan: geef code” en verandert niet in “Systeem aan. Alle Zones ok”.

    Natuurlijk hebben we bekeken of het de juiste code is. Dat is het. We weten dat om twee redenen, te weten: bij het invoeren van elke andere willekeurige code hoor je geen piepje. En daarnaast kan ik met deze code wel de instellingen veranderen. Kortom: het is de juiste code.

    Wie kan ons verder helpen? Het is volgens mij iets heel simpels maar in de handleidingen vind ik er niets over terug.

    Bedankt alvast voor het meedenken….

  • marcomeijerink

    Pardon, het is de CS5018

  • Pietje22589

    Zoals je het omschrijft zou het moeten werken. Meer is het niet.

    Wanneer je *2 doet, komt er dan iets te staan?

  • marcomeijerink

    4 piepjes en daarna gelijk: systeem gereed, geef code.

    Geen foutcode.

    Heb voor de zekerheid het systeem zichzelf laten testen maar kom daar ook niets geks tegen.

  • Pietje22589

    Het enige wat ik nou zou kunnen verzinnen is dat de code niet geauthoriseerd is. Heb je de hoofdcode?

    http://www.hrb-security.nl/handleidingen/CS5018_LCD_gebruikersgids.pdf