Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

beveiliging met domotica

  • Pietje22589

    Hallo,

    Wie heeft er ervaring met beveiliging gekoppeld aan domotica, en dan met name het bedienen? Ik loop tegen een situatie aan waar dit gewenst is op het touchscreen van de domoticainstallatie. Het kan allemaal, maar hoe om te gaan met de regelgeving wat betreft ncp?

  • entrondomotica

    Ja, we hebben ervaring. De grootste uitdaging is om de bediening sterk te vereenvoudigen, waardoor het touchscreen voor bediening overbodig wordt. Binnen de NCP certificeringseisen zijn er heldere regels als het gaat over het bedienen en koppelingsmogelijkheden.

  • Pietje22589

    Wat je zegt is dus geen touchscreen gebruiken… Je blijft dan in een mooie woning met 2 bedieningen langs elkaar zitten. Helaas zijn de bediendelen van alarmsystemen niet de mooiste dingen om aan de muur te hebben hangen. Welk merk je ook kiest. In welk document staan die heldere regels omschreven? Bedankt voor je snelle reactie overigens…

    Groet,

  • sjaakln

    Voor de ATS Classic is er een module leverbaar waardoor deze direct op de databus communiseert met een KNX domotica. Voor meer info mail me even op info@beveiligingswinkel.nl

  • Pietje22589

    Ja hebben we. echter werkt het gira touchscreen te traag om dit fijn te laten werken. we hebben toch maar een bediendeel langs het touchscreen gezet. Jammer, maar het is niet anders.

  • sqouzie

    Networx erin, werkt perfect.

  • Pietje22589

    networkx koppelen met het virtueel bediendeel? Heb ik met gira nog niet gedaan. Wel met crestron, werkt inderdaad perfect. Je blijft met gira panelen zitten met de “touch”gevoeligheid. Wanneer er een kodebediendeel op gemaakt wordt, werkt dit gewoon niet lekker. Het touchscreen reageert gewoon simpelweg niet goed genoeg om elke toetsaanslag feilloos te pakken. hierdoor ontstaan er weer foute schakelingen, met sirenes midden in de nacht etcetera. Gewoon niet fijn. We schakelen nu in middels sneltoetsen op gira, en uit met het bediendeel.

    wordt vervolgt….