Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Groot probleem met galaxy

  • Marc

    LOL het is maar waar je aan gewent bent, ben zelf altijd met de Galaxy bezig geweest en nemen nu de ATS erbij, als ik dan zie wat voor een handelingen ik daar mee moet doen denk

    ik van “jemig wat een k*t centrale”.

    Maar dat zal na regelmatig ermee van doen te hebben wel beter en beter worden en handiger.

    Gewoon je centrale leeg gooien modules configureren, laptop eraan en typen maar.

    Kost je met een gemiddelde centrale ca.1 uur, excl testen.

  • Pietje22589

    Kei bedankt. Wanneer je nog vragen over de ats hebt, dan hoor ik het wel. Het is inderdaad een paneel waar je ervaring en kennis voor moet hebben. Hij kan wel echt alles! Deze week nog een systeem gekoppeld met knx domotica, werkt als een trein. Gewoon stabiel, geen gedoe.

  • Ronald42

    Het programmeren v ia het bediendeel is een “zekerheidje” het gaat dan niet fout echter. Zodra het paneel default is maak je verbinding met de RSS via PC/Laptop met een nieuwe klant (paneel) maak je dan eerst een download van het lege paneel. Als daarna met de RSS programmeerd is het in 99,99% van de gevallen gewoon goed.

    Een download van een default paneel moet je trouwens altijd even maken omdat de defaults van de software en in het paneel niet hetzelfde zijn. Heeft te maken met regelgeving (zeggen ze) maar dat is een zeer kleine moeite.

  • Pietje22589

    inmiddels gedaan wat jullie zeiden. default gemaakt en opnieuw geprogrammeerd. Ik hou jullie op de hoogte.

    Groet,

  • Pietje22589

    Nou, het lijkt allemaal te werken. Bedankt voor de input!

  • Efastfor

    In geval van meldkamer problemen zou je ook eerst eens kunnen denken aan de programmering op te halen middels RSS, paneel terug te brengen naar fabrieksinstellingen, programmering terug zenden behalve het kiezer menu en deze handmatig te programmeren. Hierna een flink aantal test meldingen sturen en mijn ervaring is dat dit altijd goed gaat!

  • Pietje22589

    de volgende keer zal ik denken aan de hele handel te vervangen voor een ats systeem. Dat werkt tenminste zonder zulke, sorry dat ik het zo moet zeggen, onzin.

    Groet,

  • Ronald42

    Ach dan zijn er wel weer andere dingen. Die jij eenvoudig kan oplossen omdat jij daarin thuis bent. Dit is een probleem dat wel eens voorkomt maar zeer zeldzaam is. Om hier nu direct een de gehele Galaxy voor te vervangen is wat overdreven.

    Je hebt gelijk het verdient niet de schoonheidsprijs maar het is niet onoverkomelijk.