Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ATS gebied uitschakeling

  • Pietje22589

    Ik zie geen andere oplossing dat toch de gebiedskeuze te hanteren, en duidelijk in de klep van het bediendeel alles benoemen. Wanneer je met zoveel blokken schakelt, heb je denk ik weinig andere keuze. Wat dat betreft heeft de networx dat weer iets vriendelijker gemaakt.

    Wellicht komt Frans nog met iets.

  • Frans !!

    Marc,

    Ben het wel met Pietje (of is het gewoon piet of..) het word omslachtig schakelen, niet overzichtelijk en ondzettend veel/ingewikkeld programeerwerk.

    Maar voor je vraag eerder in dit topic: Gebied 1 centraal en daarbij bijvoorbeeld gebied 2 en 2.

    ik weet niet waar je al ervaring mee hebt.

    - Geef gebruiker rechten d.m.v. alarmgroep schakelen gebied 1.

    - Stuur bij uitschakeling van gebied 1 een actievlag van bijvoorbeeld 8 sec aan. (afval vertraging.)

    - Stuur met die actievlag een fictieve uitgang en inventeer deze.

    - laat een tijdzone die uitgang volgen.

    - vul die tijdzone in bij de alarmgroep.

    - zet een alarmgroep nummer neer bij alternatieve alarmgroep

    - programeer die alarmgroep met gebiedskeuze voor gebeid 2 en 3.

    Heel veel succes, Frans

  • Frans !!

    Sorry, ff toelichting op vorig berricht.

    - Op deze manier doet klant bij binnekomst code + off zonder gebiedskeuze en gebied 1 schakeld uit, vervolgens doet hij weer code + off en dan krijgt hij de keuze van 2 en 3. Dit krijgt hij zolang hij dat binnen de door jou ingestelde tijd doet. Na die tijd heeft hij geen gebiedskeuze meer en weer alleen rechten tot gebied 1.

    - Dit betekend dus net als wat ik eerder zij dat je niet als je het alarm inschakeld (gebied 1) dit weer snel uit kunt schakelen. Omdat je dan de rechten dus tijdelijk voor 2 en 3 hebt.

    - Ook je brandresset werkt niet door 2x code of te doen. (op tye lossen met functietoetsen)

    - En wat ik in vorige bericht omschreef geld dus alleen voor uitschakelen. Voor inschakelen moet je dus net zo.n procedure maken. Dit geld dan voor alle gebruikers met de zelfde rechten.

    -Wil je veel meer gebieden en persoon A mag naar uitschakelenvan gebied 1, gebied 2 en 3, En persoon B mag naar uitschakelen van gebied 1 Gebied 4 en 5. Zul je deze allebij verschillende alarmgroepen moeten geven (ook al schakelen ze wel allebij gebied 1) en zul je ze ook bij allebij de alarmgroepen verschillende alternatieve alarmgroep nummers in moeten vullen en deze programeren met de geweste rechten! (dit naar aanleiding van je tweede voorbeeld in deze topic.)

    Ik denk dat het vrij ingewikkeld is en niet allemaal ff zo makkelijk te vertellen is op deze manier! Maar nogmaals Succes. (Toch denk ik in jou geval dat je met een gebeidskoppeling moet werken,. En Dan vervolgens iedereen de rechten geven voor zijn eigen gebieden. Kun je altijd zelf weten wat je wel en niet wilt inschakelen. Ik had het in jou geval zeker op die manier gedaan. Echt veel gebruikelijks vriendelijker denk ik)

    Groet, Frans

  • Marc

    Nou kijk, zelf kom ik van de Galaxy panelen af, betreed ik daar een blok/gebied en schakel ik dan tijdens de inloop uit schakelt enkel dat blok uit, en laat het display mij daarna de evt rest blokken zien welke

    ik uit zou kunnen schakelen. (Tenzij ik geen blokken keuze heb)

    Dit concept mis ik dus bij de ATS…………..zal er vast wel in geprogrammeerd kunnen worden, maar niet “out of the box” zeg maar.

    Ik zal er later eens dieper induiken en je oplossingen als test gaan programmeren en kijken of ik iets soortgelijks kan bouwen.

    Alle andere tips en hints zijn altijd welkom natuurlijk. :-)

  • Pietje22589

    Helaas moet ik je gelijk geven. De galaxy doet dit goed. Net als de networx of de CS overigens. Als het huurders betreft is het weer makkelijk. die geef je toestemming tot 1 en 2, 1 en 3, 1 en 4 etcetera.