Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Guardall PX-34 telefoonmodule

  • whitevision@live.nl

    Hallo Allemaal,

    Momenteel zijn wij druk met het programmeren van een alarmcentrale.

    Op één of andere manier krijgen we de telefoonmodule niet aan de praat. We zijn ook in het bezit zijn van een beknopte installatiehandleiding, dat maakt het ook allemaal wat lastiger.

    Zou iemand kunnen aangeven wat je allemaal moet activeren zodat die tijdens een alarm naar buiten belt.

    Alvast bedankt.

    Groetjes,

    Rene

    Ps. een foto van de telefoonmodule:

  • Pietje22589

    Hoi, ik heb beperkte kennis van de PX. misschien dat er iemand van chubb meekijkt op het forum?

    Wat ik in ieder geval kan zeggen uit eigen ervaring:

    Wanneer het een systeem van chubb betreft, zij hebben een eigen software versie. Die wisselt elke dag van installateurscode.

    Voor het programmeren van de doormelding:

    je gaat in de programmering,

    dan 99 voor wijzigen

    dan 10 voor doormelding:

    daar moet je de smart dial aanzetten, dat is die losse kiezer.

    menu 11 voor telefoonnummer en protocol naar meldkamer

    menu 20 optie 5 ID=0 hier moet het promnummer ingevoerd worden.

    Let op, de guardall heeft een eigen sia blauwdruk. ik maak zekerheidshalve altijd gebruik van contact id.

    Succes!

  • whitevision@live.nl

    Beste Pietje22589,

    Bedankt voor je snelle reactie.

    Ik ga dit zo meteen gelijk uitproberen. Zou je me nog even willen uitleggen wat er met een promnummer bedoelt wordt? En wat bedoel je precies met een eigen sia blauwdruk?

    Alvast heel erg bedankt.

    Groetjes,

    Rene

  • Pietje22589

    Ojee….

    Deze gegevens zijn van/voor de meldkamer. Ik neem even aan dat de installatie daar op aangesloten wordt?

  • whitevision@live.nl

    Uiteindelijk is dat wel de bedoeling, maar we zijn de installatie nu nog aan het testen.

    Ik kan 4 telefoonnummers opgeven. De telefoonmodule gaat in ieder geval groen branden, dus de line van de telefoon lijkt me in orde.

    Het alarmsysteem komt uit een ander bedrijf en wij hebben deze hier nu gemonteerd. In principe werkt alles, alleen ben ik nog de telefoonmodule aan het testen. Morgen heb ik alle menu items weer bij de hand en zal ik het één en ander nog toelichten.

    Bij alarm gaat die namelijk nog steeds niet bellen.

    Ik kom er morgen even op terug.

    Wederom weer bedankt voor de snelle reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Rene

  • whitevision@live.nl

    Hallo allemaal,

    Zoals beloofd nog de beloofde aanvullende informatie.

    Bij ons zijn de volgende items zichtbaar in het menu en als volgt ingesteld.

    10 doormelding

    * lnft in - uit

    * lnft luid - aan

    * lijnbewaking - 000

    * PCB lijnfout - uit

    * line block - uit

    * handset - aan

    * zonder toon - uit

    * ISDN check - uit

    * recall - uit

    * home set - aan

    * call repeat - 05

    * test tijd - 00:00

    * landencode - 31

    11 tel nummer

    Mogelijkheid om 4 telefoonnummers te programmeren. Momenteel 1 06…….. nummer ingesteld met de volgende instellingen.

    * format keuze - Guardall (andere mogelijkheden zijn uit/ADEMCO/Superfast/Point ID/Guardall

    * auto test - uit

    * pogingen - 3

    * back up - 0

    * call repeat - uit

    * up/down - aan

    Zoals eerder aangegeven is het de bedoeling (als alles werkt) de doormelding door te voeren naar een centrale. Ik begrijp uit een eerdere berichtgeving dat daar een zogenoemde promnummer vandaan moet komen?

    Het probleem is dat de doormelding naar het 06-nummer nog niet werkt.

    Iemand enig idee? Ik vermoed dat het formaat mogelijk niet goed staat.

    Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    Rene

  • marthein

    Beste

    Als ik naar je vraagstelling kijk dan heb ik het idee dat je geen beveiligings-installateur bent,maar goed…

    De PX kan via deze module niet doormelden naar een mobiele telefoon.Je zal altijd een meldkamer nodig hebben,dus vandaar dat je een promnummer dient in te voeren en het telefoonnummer van de ontvanger van de meldkamer.

    Mijn advies is als je toch een doormelding wil naar je mobiele telefoon plaats dan een spraakkiezer!

    Succes

    René

  • Pietje22589

    Marthein, daarom tiepte ik ook ojee….

    De PX kan inderdaad alleen naar een meldkamer, ik zou ook een los kiezertje plaatsen voor spraakdoormelding. Bij de praxis liggen er van Elro voor een paar euro. Niet dat ik die plaats, maar dan zijn jullie geholpen.