Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

welk systeem sluit beste aan bij mijn wensen

  • bv1978

    Hallo,

    Ik heb al vrij veel hier gelezen over alarminstallaties, maar ik kom er niet helemaal uit wat nu het beste bij mijn situatie zou passen. Ik ben opzoek naar een alarmsysteem voor thuis, met de volgende wensen:

    - Draadloos

    - magneetcontacten voor de voordeur en achterdeur (heb beneden geen ramen die openkunnen, alleen deuren.)

    - bewegingsensor voor in de hal (bij voordeur) en woonkamer (bij achterdeur). Wel 1 die huisdier(kat)-proof is.

    - geen abbo bij een meldcentrale. Ik wil zelf een seintje krijgen en daarna zelf de vervolgstappen regelen. Ik wil wel graag zo veel mogelijk op afstand, voor als we niet thuis zijn, kunnen regelen (bv het inschakelen van het alarmsysteem mocht je dat vergeten)

    In het geval het alarm afgaat, zie ik graag hetvolgende (niet) gebeuren:

    - geen luide sirene

    - sms richting mijn mobiel (mooiste is als dit naar meerdere mobiele nummers kan)

    - alarmlicht wat aangaat, dit licht wil ik wel graag binnen plaatsen (bij de voordeur en meterkast). Reden om niet buiten te plaatsen is de eventuele overlast voor de buurt als ik dat ding niet op afstand kan uitschakelen. Buiten is wel een optie wanneer ik het via mijn mobiel kan uitschakelen. Het kunnen aan-/uitschakelen via mijn mobiel zou sowieso makkelijk zijn

    Een goede/leuke prijs is toch ook wel belangrijk. Montage kan ik zelf verzorgen (met een handleiding, common-sense, goed op internet zoeken kom ik een heel eind denk ik), maar mocht ik er niet uitkomen dat installatie door een erkende monteur ook mogelijk is.

    Dit is zo'n beetje wat ik in mijn hoofd heb, maar ik hoor graag van de ervaren mensen hier als zij mij anders adviseren.

    Alvast bedankt, groeten,

    Benno

  • Xenon

    Ik voorzie voor de meeste systemen geen problemen met jouw vragen/eisen.

    Het enige (grote) minpunt is Kat proof.

    Er bestaan huisdiervriendelijke bewegingssensoren maar die werken op honden en konijnen ed die niet groter zijn

    dan een cm of 20 a 30. Een kat is een heel ander verhaal die vallen meestal wel in de geadviseerde grootte maar springen helaas ook op een bank (doet een hond ook wel maar meestal alleen op de kussens) op de leuningen, op de kast, op de vensterbank….. zie het probleem ze komen op dat moment boven de grens uit waar de zogenaamde PI detectoren niet kijken en wel kijken.

    De rest kan met de meeste systemen dus ……

    Succes.

  • Pietje22589

    Een kat is beveiligingstechnisch inderdaad een rotbeest.

    Mijn keuze zou uitgaan naar een ATS advanced. met een gsm kiezertje. werkt perfect. je stuurt een sms om in en uit te schakelen, uitgangen te sturen etcetera. Heel mooi, en prijstechnisch echt interessant.

    Succes!

  • bv1978

    Bedankt voor jullie info, top! Ik zit zelf nu te denken aan een Powermax Plus systeem.

    Wat betreft de kat, op het moment dat het alarm aanstaat (zowel als we afwezig zijn en 's nachts) komt de kat niet in de woonkamer. Dus de sensor in de kamer is geen probleem. In de hal zal de sensor op de voordeur gericht zijn, maar daar zit voor de kat nergens iets waar hij op kan en zeg maar “de hoogte” in kan (ook niet via de trap, die zit verder naar achter). Dus ik verwacht voor beide sensoren geen probleem met de kat, tenzij ik iets over het hoofd zie.

    Is de Powermax Plus zelf goed te installeren of wordt aangeraden dit te laten doen?

  • Pietje22589

    Dat lukt je wel. Hier is niet veel kennis voor vereist :D

    Is zeer programmeervriendelijk, en makkelijk in de bediening. Succes!

  • Efastfor

    Powermax is goed toe te passen. Let alleen wel op met de schakeling voor het licht. Er zijn beperkte uitgangen op een PM+