Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Even wat anders... voor Jan

  • Arjan

    Hoi Jan..

    Het gaat om een zogenoemde brede school. Dat is een verzamelcomplex met naast een basisschool ook en tandarts, huisarts, consultatieburo, kinderdagverblijf, restaurant, gymzaal, slaapruimtes en wat je nog meer kan verzinnen op het gebeid van verzorging / onderwijs.

    In dit geval gaat het om 3 gebouwen van 85 bij 25 meter en 3 bouwlagen (bg, 1ste & 2de) die met elkaar zijn verbonden door middel van een soort overdekte loopbruggen.

    In dit geval heb ik helaas moeten kiezen voor een Galaxy om de simpele reden dat ik 227 zones nodig heb en ik dat niet ga redden met een Networx 8+ (helaas helaas) of een Aritech ATS.

    Overige specs…

    146 AM melders, 63 contacten, 17 binnensirene's, 9 bedienpanelen, 28 uitbreidingsprinten van 8 groepen met per 16 groepen een 1A voeding, AL2 doormelding & 37 sturingen voor deurstandsignalering, looptest en wat antimask sturingen zodat bij een inschakeling van een gebied / sektie van die melders de antimask wordt uitgeschakeld.

    Ik heb voor de installatie per gebouw 3x 1.5 week gerekend (iets wat ik met gemak ga halen, ik heb kom morgen al uit het eerste gebouw - ben met 3 man), daarna 1 week (2 man) per gebouw om af te monteren en 1 week voor mezelf en een hulpmonteur om te programmeren en inbedrijf te stellen / testen.

    Ik denk dat jij zelf wel een kleine inschatting kan maken wat het ongeveer gaat kosten. Mocht je wat meer exacte gegevens willen hebben dan moet je me dat maar even via de prive mail laten weten.

    Groetjes Arjan

  • JvE

    'T is Toch iets wat ik zou doorbesteden aan iemand die daar de ervaringen en de ambitie voor heeft…..!

    Vind de ‘'kleine’' uitdagingen groot genoeg…:)

    Vraagt een hoop, en strake planning…..

    Succes, JvE

  • jcf

    Arjan……misschien gek hoor….maarre wat is er mis met een galaxy….perfecte centrale…..werken we al jaren mee…..

    Groeten Jeroen

  • Arjan

    Hoi Jeroen,

    Opzich is er niks mis met een Galaxy hoor. Alleen zijn Jan en ik meer Lobeco fanaten.

    Waar ik nu in de praktijk tegen aanloop met de 500 zijn kleine dingetjes. Maximaal zoveel modules op 1 bus, je moet de bussen gelijkmatig belasten, bedienpanelen en rio's moeten in een bus worden opgenomen (lekker handig als je er even 2 moet bijmaken) alleen maar 8 voudige zone ingangen, relaisprintjes zijn maar in 4 voudig te verkrijgen.

    Klein vergelijkje…

    De networx, 1 bus waar alles op komt, gewoon met normale kabel ipv FTP. Bedienpanelen en modules kan je gewoon in sternetwerk maken, zone uitgangen per 16 zones, uitgangen per 8 uitgangen (open collectors / relais)

    Groetjes Arjan

  • Piet Simpel

    Ik heb al meerdere grote klussen gedaan met galaxy500

    Perfect spul, maar je moet wel de intelligente voedingen gebruiken anders weet je niet of een stukje van je systeem uitvalt.

    Je hoef dan niet ouderswets een relais op een zone te zetten voor een 230V uitval melding. En je kan de belasting van de voeding gewoon uitlezen op je bediendeel.

    Een 500 is hetzelfde als een kleine galaxy. Je moet alleen steeds hetzelfde blijven doen. Zorg dat je een totaal overzicht heb met bijv een blokschema.

    Ik doe niets liever dan die grote te klussen . Eindelijk weer een beetje uitdaging in het werk, maar het moet wel in eenkeer werken!