Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Installeerd er iemand Galaxy???

  • Theo

    http://www.rjbsec.com/downloads.htm

    Op bovenstaande site kun je in ieder geval de engelstalige handleidingen vinden van de nieuwe panelen.

    Ik heb zelf alle nederlandse handleidingen, maar die zijn vrij groot.

  • De Dominee

    Hebben ze ook nog toegangscontrole toegevoegd net als bij de ats systemen,

    of zijn de wijzigingen minimaal?

    Ziet het er allemaal een beetje fatsoenlijk(degelijk) uit, of is de xl serie beter?!

    p.s. bedankt voor de vele info Theo!

    De Dominee

  • Theo

    Jammer dat er op de site van Honeywell nog zo weinig over de nieuwe panelen vermeld wordt (of eigenlijk helemaal niet), wel staat er iets over de introductie van WINPAK IP.

    Middels Winpak of Winpak IP kunnen er ook uitgebreidere toegangscontrolesystemen beheerd worden, met 1 software pakket dus integratie van inbraak, toegangscontrole, CCTV, aanwezigheidsregistratie.

    De nieuwe galaxy panelen zijn uiterlijk hetzelfde, soms iets grotere kast, alle bestaande componenten kunnen gewoon behouden blijven. Dus ook het MK-7 bediendeel, blijkbaar staat er in de engelse handleiding een ander bediendeel afgebeeld.

    Nieuw is bijv.:

    -de retrokit 4k7, waarmee de bekende 4k7 installaties overgenomen kunnen worden.

    -onboard PSTN kiezer op een aantal panelen

    -on-board RS232 interface, dus geen losse printen/kastjes meer, op aantal uitvoeringen.

    -makkelijk upgraden van bijv. Galaxy G3-144 naar G3-512 door opsteekprint.

    -remote service suite, service-beurt op afstand; status lusspanningen, etc.

    -service-tool: SPI-KEY = soort USB stick voor Galaxy programmering.

    Varianten

    De Galaxy G3 Serie is beschikbaar in 4 verschillende varianten: 3-144; 3-144C; 3-520; 3-520C. (C is met PSTN kiezer on-board)

  • jcf

    Galaxy is echt een prima systeem hoor…ik kom er vaak bij…..maar ik heb afgelopen maand de presentatie van de nieuwe Onyx (gardner) gezien….en dan @!#$ je niet meer…..ik kan wel zeggen die centrale kan alles….ip,pstn,gsm doormelding…alle soorten uitbreidingsmodules kunnen erop…..zowel draadloos als bedraden pirren kan je erop inleren (externe ontvanger) het is eigenlijk teveel omoptenoemen…zowel inbraak,tijdsregistratie,toegangscontrole…..ik was echt stomverbaasd…..word volgens mij geleverd door Gardiner uit sliedrecht….

    Groeten Jeroen

  • De Dominee

    Is ie ook makkelijk te programmeren, met een duidelijke menu structuur en in het nederlands?

    Is de gsm doormelding te vergelijken met die van een Galaxy of meldt ie alleen maar inbraak, brand, e.d. door i.p.v. de zone nummers?!

    Bedankt voor de tip

    De Dominee

  • jcf

    Ja is helemaal in het nederlands…..je kan zelfs en hij meld zone nummers met tekst door….dus geen inbraak,brand,overval…..nee zeer uitgebreidt je kan ook als je eventueel draadloze detectie aan zou sluiten ….per zone jamming of supervisie aan of uit zetten…..zeer uitgebreide centrale…tot max 500 zones………

    Jeroen