Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Manier van onderhoud plegen

  • Arjan

    Hoi Jeroen,

    Ik ben wel met je eens dat je met het schoonmaken van de venstertjes

    geen storingen voorkomt… maar dan moet de klant dat wel heeel trouw doen.

    En doordat je toch bij de melder bent (om het ledje aan te zetten als je geen looptest draad heb - en tergelijk de sabotage & zone nummer contoleert) neem ik vaak ook even de omgeving mee in de schoonmaak.

    En laten we re-eel zijn..n particulier doet dat schoonmaken de eerste maanden misschien wel.. maar bij een bedrijf is dat altijd n ondergeschroven kindje en gaat hij dat pas doen als er 5x een mannetje is wezen voorrijden.

    Als ik een melder installeer smeer ik de kabel invoer en schroefgaten ook altijd goed dicht met wymaplast.. maar toch vindt ik wel eens beestjes ed binnenin de melder - zelfs in de spiegel, weet jij hoe ze daar komen ?

    Ik ben wel met je eens dat onderhoud bij veel bedrijven gewoon extra cash is.. maar stuur jij ook iedere keer n rekening als een klant belt voor info of bv een handleiding ?

    Groetjes Arjan

  • jcf

    Nee , er word geen rekening gestuurd bij telefonische info…maar voor een handleiding moet er gewoon betaakd worden………en ook even en reactie op jve……wij hebben bij het bedrijf geen contracten incl uurloon en voorrijkosten…bij ons is het 1a 2 keer per jaar onderhoud en al het andere is voorrijkosten en uurloon….op dit moment zo'n 62 euries ex…..dus niks voor niks….

    Groeten Jeroen

    P.s. wat reken jullie voor 7ah 12volt accu's….ben ik even nieuwsgierig na…

  • Theo

    Bij ons kost voorrijkosten (tot ongeveer 200 km) € 69.00

    en een accu 12V/7.2Ah. kost bij mij € 21.00 (bruto inkoopprijs)

    Voor een handleiding (meestal digitaal beschikbaar) krijgt de klant van mij als service, mits de klant niet steeds hier om vraagt. Maar over het algemeen krijgt de klant bij oplevering al 1 of meerdere exemplaren van de handleiding in gedrukte vorm.

    Zelfde geldt voor telefonische hulp, hier reken ik tijdens kantooruren niets voor, hoewel het soms weleens uit de klauwen loopt en ik er veel kostbare tijd aan kwijt ben.

    Buiten deze uren geld sinds begin van dit jaar een tarief van € 1.48/minuut voor telefonisch advies, met een minium van € 29.00 Dus als de klant verstandig is doet hij geen beroep op de storingsmonteur, deze kosten gewoon het bedrijf geld en dit moet toch op een of andere manier bekostigd worden. (in de praktijk zal ik in 9 van de 10 gevallen deze kosten niet op de klant verhalen, zeker als het een goede klant betreft, maar sommige oude klanten bellen alleen bij problemen en willen geen onderhoudscontract en deze krijgen dus gewoon de volle mep doorberekent).

  • Reja

    Bij ons kost de 12V/7,2 Ah. accu 27 euries, zo aan de prijs van Theo te zien verdienen we daar dus wel een paar centen op.

  • Theo

    21 euro verkoopprijs dus verdienen wij daar ongeveer de helft op exclusief de tegenwoordig verplichte verwijderingsbijdrage dus zeg dat wij er zo'n 7.50 aan over houden en dan moet de accu natuurlijk nog geplaatst worden en hier kan je dus ook je winst uit behalen (voorrijkosten, montage, paneel herstellen, bon schrijven, etc.). Je moet zien te voorkomen dat de klant zelf de accu gaat vervangen, want dan verdien je niks meer.

  • jcf

    ……Accu kost bij ons 69 euro ex……..ja kan er ook niks aan doen….

    Groeten Jcf

  • Arjan

    Hoi Jeroen,

    Als ik dat zo zie dan hebben jullie zeker veel zakelijke klanten ?

    Wat me opvalt is dat jullie heel snel onderhoud doen.. en eigenlijk weinig aparts - wat jij omschrijft (op accutest na dan) kan de klant allemaal zelf. .en dan ook nog in vergelijking met de anderen best wel hoge prijzen.

    Mijn huidige werkgever heeft ook vrij forse klanten (grote multinationals) en maar een handjevol particulieren. Dat komt denk ik ook voornamelijk door onze prijzen.

    Werken jullie bijv ook met n vast service bedrag per jaar oid ? Of least n klant een systeem bij jullie ?

    Groetjes Arjan

  • jcf

    Arjan…….antwoord op jou vraag…

    Wij hebben inderdaad vaste contracten…..1 of meerdere keren ih per jaar maar ook lease…vooral in de horeca hebben we veel lease klanten.

    En hoe de verhouding is met zakelijke klanten en particulieren durf ik niet tezeggen maar we hebben wel egr veel grote ketens en financiele instellingen als klant….maar ook complete wijken waar particulieren huis aan huis een systeem hebben…..

    Groeten

  • Marcel-Rood

    Als je looptest functie gebruik, hoe weet je dan of er geen melders verwisseld zijn op een zone?

  • Arjan

    @ Marcel

    Als je een installatie juist oplevert en ervoor zorgt dat je collega's / monteurs het logboek GOED invullen en BIJHOUDEN is dat geen enkel probleem. Ik zit nu sinds 1 jaar bij een groot beveiligingsbedrijf en was in het begin nogal sceptisch.

    Maar de praktijk wijst uit dat het echt heel goed werkt. Ik ben in dat jaar nog geen enkele keer op 1 fout gestuit (Trek steekproefsgewijs of uit voorzorg wel eens melders los) en tot nu toe klopt dat iedere keer,

    Wellicht komt dat ook wel doordat wij elkaar ook op fouten aanspreken en geen “beun”werk van elkaar tolloreren. Revisie tekeningen en logboeken krijg je soms wel 3 tot 4 keer terug maar het eindresultaat mag er zeker zijn.