Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

networx nt4

  • networx

    hi

    ik heb een networx nt4 (denk ik) 2 jaar oud zij de vorige bewoner destijds.

    na een brute verbouwing wil ik hem weer aansluiten.

    maar heeft iemand mischien een aansluitschema van het alarm en programeer handleiding.

    en of kan me iemand vertellen waar ik rekening mee moet houden bij de zones etc.

    Greetingz,

    Mike

  • networx

    de naam nt4 klopt niet

    head me vergist meende dat dit erop stond

    mike

  • Arjan

    Mike,

    Je hebt weer mail !

    sucses ermee !

    Groetejs Arjan

  • networx

    thanks Arjan

    zover werkt alles zoals je me geschreven had

    helaas is de instalateurs code niet meer standaard.

    dus ik kom niet in deze mode :(

    zou de vorige instaleur deze code zeggen als ik hem bel??

    mike

  • Theo

    De meeste installateurs zullen deze code niet zomaar vrijgeven.

    Eventueel als er een inbelmogelijkheid is kunnen ze op afstand de code wijzigen naar standaard, maar of deze installateur dit gratis doet is altijd de vraag.

    Wellicht zit er een zogenoemde “kill” op om alles weer naar standaard te brengen.

    Je kan dit navragen bij Lobeco.

  • networx

    hmm in bellen is mischien ook een idee

    gratis hoefd ook niet ben best bereid daarvoor tebetalen.

    mike

  • Arjan

    Helaas helaas…

    Lobeco (Caddx / Mikros) werkt niet met een kill of default jumper.

    Met de voorganger van de NetworX (De ACP) was er wel een foefje om de installateurscode te omzeilen.. maar met de NetworX kan je dat wel vergeten !

    Ook een nieuwe of andere PROM erin zetten helpt niet.

    Er zijn 2 opties :

    - Of hopen dat de vorige installateur je wil helpen,

    - Of terug sturen naar Lobeco via een installateur en er flink geld voor over hebben.

    Over dat Up/Downloaden via een telefoonlijn.. het is een 2400 baud verbinding (verbeter me Jan als ik het fout heb ;) ) en dat duurt zoooo lang…. en omdat het zo lang duurt meer risico dat er iets fout gaat waardoor het hele systeem niet meer te gebruiken is.

    Beter is om het systeem mee te nemen naar de installateur, en die via de programmering het systeem naar de fabriekswaarden te laten terugzetten. Duurt nog geen 30 seconden.

  • networx

    Heb de instalateur kunnen achterhalen.

    Die wou inderdaad de code niet geven

    Maar was wel bereid het systeem kompleet te resettten naar standart fabrieks waarden. :)

    Dus volgende week ga ik bij hem langs en dan komt alles goed :)

    Arjan en theo alvast bedankt voor de hulp en hou jullie op de hoogte over de vooruitgang.

    Mike

  • Jan vE

    >>>>>Over dat Up/Downloaden via een telefoonlijn.. het is een 2400 baud verbinding (verbeter me Jan als ik het fout heb ) en dat duurt zoooo lang…. en omdat het zo lang duurt meer risico dat er iets fout gaat waardoor het hele systeem niet meer te gebruiken is.<<<<<

    Valt best wel mee, Arjan….

    En installateurs zullen inderdaad niet hun code afstaan….

    Al helemaal niet met de NetworX omdat je meestal instelt dat de IC ook een Gebr. code is….

    (Anders moet je steeds de eigenaar er bij roepen om in prog te gaan….LOL)

    Wel gemakkelijk dat we met de S-econd E-dition 8 zones kunnen gebruiken…

    Verschil in inkoop tussen de NX 4 en de 6 is € 60 euro en tussen de 6 en de NX 8 is € 100…. inkoop!!!

    Jan v. E.

  • networx

    De instalteur B&W uit hendrick ido ambacht hebben mij de centrale gerest.

    dus nu kunnen we er in tbv de nieuwe programatie

    :):):)

    mike