Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gezocht : Ervaringen met de Paradox Digiplex centrale

  • Arjan

    Wie heeft er (gebruikers) ervaring met de Paradox Digiplex centrale ?

    Ik wil mijn huidige networx gaan vervangen voor dit systeem…. maar ken het verder niet.

    Ben benieuwd waar het op lijkt qua werking / gebruik. (ken Alphatronics, Aritech, Honeywell en Lobeco wel).

    Hopelijk kan iemand mij wat meer inf overstrekken.

    Het gaat om de DGP-848 centrale met het grafika bediendeel DNE-K07.

    Alvast bedankt voor julie reactie !

  • Theo

    Arjan,

    Volgens mij zijn er net als jou maar weinig mensen die Paradox kennen van de centrales, ik persoonlijk ken alleen de detectoren van Paradox en die vindt ik Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, Wat ik van de genoemde centrale gezien heb op de website http://www.paradox.ca/Products/CAT_DIGIPLEX/ ziet er op het oog wel leuk uit, maar waarom kiezen voor zo'n redelijk onbekend fabrikaat.

    Op de genoemde website kun je wel de handleiding terugvinden onder het kopje Digiplex, zitten mooie grafische beelden in, maar dan zul je wel de beheersoftware ook moeten kopen.

    Wellicht heb je een goede reden om je NetworX om te ruilen voor de Digiplex van Paradox, maar ik zou het nooit doen als je niet voldoende mensen kent die bij problemen ondersteuning kunnen geven. Waarschijnlijk zul je je bij problemen moeten wenden tot een amerikaanse of Engelse fabricant.

    Succes

  • Arjan

    Hoi Theo

    Ik heb inderdaad ook gemerkt dat er maar weinig mensen zijn die deze centrale van Paradox kennen.

    Wat jij zegt over die melders ben ik niet met je eens. De eerste 5 jaar heb ik gewerkt met pirren van Alarmcom. Heel mooi design (IR210 ,220, 250T en 310C) maar wat een gezeur met die dingen ieder vliegje en spinnetje was geheid een alarm.

    Daarna 3 jaar lang met paradox melders gewerkt (IR1021/ digiguard 90 & paradoor) en in die 3 jaar minder als 10 pirren wegens uitval moeten vervangen. Vals alarm bijna niet, pirren werden gewoon in grote hallen en tochtige garages gehangen… nooit geen gezeur. Ik ben er uitermate goed over te spreken.

    Daarna zijn we helaas wegens budgetaire reden en 1 hele grote order (60 basisscholen) overgestap naar Dolphin melders van Crow. 1 groot drama !!! Het laatste jaar veel Guardall V12 en micra melders geplaatst. Deze geven ook regelmatig gezeik en nu gebruiken we pirren van Aritech.. en dat gaat al beter.

    Maar als het aan mij ligt… heel graag de paradox IR1021 !

    Maar wat betreft de centrale.

    Zoals de meeste wel weten ben ik helemaal NetworX minded.

    Er zal dan dus ook wel heel wat tegenover moeten staan wil ik mijn trouwe NX8Se eruit halen.

    Dit systeem kwam ik tegen op de site van Gardiner. De specs lijken heel leuk, netto is hij met het grafika bediendeel net zo duur als een ander systeem (Alphavision NG / NetworX 8Se)met LCD bediendeel.

    Het leuke van dit systeem vindt ik dat je een plattegrondje in het bedienpaneel kan inladen zodat je in 1 oogslag kan zien wat er gebeurd.

    Ook kan je bv mp3's gebruiken als in en uitloopzoemer. Daarnaast ziet het er heel erg gelikt uit qua vormgeving en menu weergave. Mooi klokje erin en een thermometer. Je hebt er verder niks aan.. maar het oogt af.

    Ik hoor van Gardiner dat deze systemen al best geleverd zijn en worden en dat ze (geen / weinig) uitval kennen.

    Maar ja.. bij problemen ben je altijd de eerste ;)

    Dus vandaar dat ik hier wat inside informatie probeer te krijgen.

  • SEBASTIEN

    Hey Arjan,

    Eerst en vooral wil ik even zeggen dat ik deze website zeer interessant vind in België hebben we geen forums over beveiliging…

    Mijn ervaring met Paradox is zeer positief, ik werk namelijk in een distributiefirma die de Paradox producten al meer dan 10 verdeeld… onze topper is natuurlijk de digiplex centrale met zijn sexy Grafica klavier en het mooie blauwe LCD klavier.

    Betrouwbaarheid: deze centrale bestaat nu al meer dan 5 jaar en heeft zijn kinderziektes het eerste jaar gekend, resultaat vandaag hebben we een betrouwbare centrale met interessante spec. enz…

    De paradox detectoren waarover je spreekt zijn ook zeer betrouwbaar in de juiste omgeving natuurlijk

    Als je nog vragen zou hebben laat maar komen

    Sebastien