Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Galaxy ******

  • Joey

    Hallo,

    Zojuist ingetrokken in een nieuwe woning waar al een alarmcentrale in zat.

    De welbekende Galaxy.

    Nu een paar maanden later willen we alles weer aansluiten (sensors, contacten etc)

    Nu heb ik het display weer aangesloten, alleen staan er alleen maar ******** op het display. Wel pas nadat ik een zekering vervangen heb..

    Iemand bekend met wat deze melding (*******) betekend?

    Dank je wel!

    Mvg,

    Joey

  • jcf

    Geen communicatie………

    Probeer eens in menu 51 en dan configureer….(wel de back-up accu link gesloten houden….anders ben je alles kwijt..)

    Ik neem aan dat het bediendeel juist is aangesloten…+/- ,klok, data….en dat het bediendeel juist is ingesteld………maar dat spreekt eigenlijk voor zich….

    Meet anders eens tussen klok en data of je daar spanning hebt…..tussen 1,5 en 5 volt….

    Als je meer bediendelen in het huis zou hebben controleer of de eindweerstand erin zit…..

    Hier kan je denk ik weer even mee voorruit …….mocht het niet lukken dan zie ik het wel….

  • Joey

    Ik kan niet in het menu komen, tenminste niet dmv toetsen op het paneeltje.

    Het meten kan ik morgen eens gaan doen..

    De voeding lijkt me OK want anders komen er geen ***** in beeld, of bedoel je een andere spanning??

  • jcf

    Als er ****** staan dan heb je wel je 12 volt op je paneeltje…..maar heb je ook je klok /data (a,b) spanning?

    En staat het bediendeel goed geadreseerd???

    ******* betekent bij galaxy dat er geen communicatie is met het paneel….aangezien je wel beeld heb ,heb je spanning op het bediendeel….maar de communicatie is er niet….kan dus meerdere redenen hebben…..

    *Geen klok/data

    *Bediendeel staat niet goed geadreseerd

    *Eindweerstand zit niet in het bediendeel

    Ik zou eerst eens daar naar kijken….je kan als er een modem in je kast zit ook eens kijken of je daar wel hartslag aanwezig is…..(led die om de +/- 1,5 seconden knippert)

    Succes…..

  • jeroen

    Hoi

    zojuist heb ik wat aanpassingen gedaan aan mijn galaxy waaronder een nieuwe kabel naar het bediendeel.

    Toen ik de kabel aansloot stond de centrale gewoon aan,het bediendeel begon te piepen en er kwamen sterren in te staan.Ik heb toen de spanning eraf gehaald(ook de accu) en toen weer erop gezet maar de sterren bleven erop.Toen kwam ik erachter dat de kast niet open mocht staan als je de spanning erop zet.

    Misschien is dit bij jou ook wel het probleem.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt

    gr jeroen

  • jcf

    Kast mag gewoon open staan als je er spanning op zet….das toeval dat hij dan in eens gaat werken maar….maar kast open of dicht maakt echt helemaal niets uit….

    Kabel vervangen is wel een goede tip …dit kan een probleem zijn met langere afstanden….sluit ook de aarde aan van je kabels…..scheelt een hoop problemen.

    Groeten Jeroen