Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Probleem Aritech CD3401 V06.08

  • DennisPauw

    Ik heb een probleem met mijn Aritech systeem. CD34

    En eigenlijk is dit ontstaan door een uitbreiding van een 2e bedieningspaneel.

    Wat ik al reeds heb gedaan is:

    Fabrieksinstelling: Netspanning er af - Jumper 1 verwijderen - Spanning aansluiten - op CD3008 alarmpaneel 01278 getoetst heeft geen resultaat.

    1e Alarmpaneel geeft aan: **** V06.08 ****

    2e nd-NO PANEL DATA

    Ik kom ook in het systeem niet verder dan de **** V06.08 ****

    Wat kan ik nog doen of zie ik over het hoofd?

    Bedankt alvast

  • derartz

    Dennis,

    De eerste melding met het versienummer betekend dat het bediendeel niet goed geinstalleerd is. Er kan maar één bediendeel als master gebruikt worden waarmee de centrale geconfigureerd kan worden.

    De tweede melding betekend volgens de handleiding dat het bediendeel geen data van de centrale kan ontvangen. Dit lijkt dan op een draadbreuk in de bekabeling tussen de centrale en het betreffende bediendeel. Klem C = Data-, klem D = Data+, waarbij A=12volt + en B=massa.

    Voor het eerste bediendeel verwacht ik dat de dipswitches niet goed staan, heel raar maar zowel in de programmeerhandeling als de installatiehandeling kan ik niet terug vinden hoe ze wel moeten staan. Wie weet dit wel?Naar mijn weten moet je eerst beginnen met één bediendeel te centrale in de programmertoestand te zetten en vervolgens vanuit dat menu een extra remote installeren via menu: “uitgangen en remotes”.

    Kortom, ik verwacht verkeerde dipswitch instelling en een kabelbreuk.

    Succes

  • erik69

    eerste bediendeel switches alle 4 op off , tweede bediendeel switch 1 op on rest op off. Het kan zijn dat je ipv dip 1 op on dip 4 op on moet zetten

  • tweakertje

    ik heb het zelfde probleem en de zelfe centrale

    ik kom niet verder ik heb alle mogenlijkheden in de dip geprobeert en krijg overal no panel data

    alleen bij alles off krijg ik **** V06.08 ****

    ik kom er niet verder mee

    zou hij noverleden zijn???

  • DennisPauw

    Beste Tweakertje,

    Hier op het forum kwam ik helaas niet verder

    Het probleem zit hem in de print waarschijnlijk is alle software uit de eprom.

    Dit is een probleem wat soms voor kan komen bij Aritech.

    Ik kon ook niets meer met het hele systeem doen

    Ook niet een koude start.

    Er zijn twee mogelijkheden om het op te lossen!

    1e = dat je probeert de eprom van nieuwe software te voorzien.

    2e = een nieuwe print zoeken

    Ik heb gewoon een nieuwe print erin gezet en systeem draait nu weer perfect

    Ook het tweede bedieningspaneel.

    Mocht je intresse hebben naar een gebruikt (goed) bediendingspaneel hoor ik het wel

    Na mijn weten liggen er nog 5

    Gr Dennis

  • tweakertje

    Oke ik heb net even geprobeert de eeprom eraf te trekken en dan aan zetten

    Dan zegt hij no panel data op bediendeel 1, de eeprom doet dus nog wel iets

    als deze corupt of kapot zou zijn moet hij ook een fout code geven volgen de gebruiksaanwijzing

  • DennisPauw

    In de eprom staat alle software

    Ik weet zelf ook niet precies hoe dit werkt

    Wel is mij vertelt als dit probleem er is.

    Dan moet de eprom opnieuw van software worden voorzien

    Echter zijn er na mijn weten maar weinig dit dit kunnen doen

    Ook moet je de juiste software hebben voor de eprom

    Laatste oplossing is een nieuw complete print

    Ik was 26 euro kwijt met pakketzending

    Voor 2dehans print

    Deze overgezet en alles werkte weer prima

  • tweakertje

    nou idd een nieuwe print heeft het probleem verholpen en een nieuwe eeprom heb ik ook geprobeert maar die was nog goed (zit nu op de nieuwe print)

    toch de print kapot (dit kan gebeuren als je het bedienpanneel doorknipt als er spanning op staat

    je gooit dan 12 volt op de data bus

    aldus de gelerden

    Gr.

    Ronald

  • gosert

    Heb aardig wat cd-panelen gezien maar heb zelden meegemaakt dat de centrale werd opgeblazen, bijna altijd gaat eerst de zekering stuk.

    Misschien kwam je er met de standaardcode niet in omdat installateursblokkering aan stond, dan kom je dus niet in de programmering en kun je dus ook geen modules toevoegen waardoor het tweede bediendeel niet herkend word.

    MVG,

    Roland