Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Polling uitval IP kiezer

  • Wybe

    Beste iedereen,

    Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de IP kiezers van Alphatronics, met name de AlphaCom XL ?

    Wij hebben bij diverse klanten deze kiezers hangen, maar hebben bij bijna allemaal regelmatig polling uitval.

    In eerste instantie hebben we de pollingstijd langer gezet, tevens hebben de kiezer een firmware update gegeven, maar nog steeds veel polling uitval.

    Nu weet ik dat voor er een pollingsuitval bij de meldkamer binnenkomt er 3 pollingsberichten uitgevallen moet zijn voordat de meldkamer dit ontvangt.

    Ook hebben we kiezers op verschillende meldkamers gezet om te kijken of daar verschil inzit, ook dit geeft geen oplossing.

    De berichten gaan maar om bits en gaat via UDP.

    Is er iemand die nog enig idee heeft wat dit kan zijn, of is er iemand die tegen hetzelfde probleem aanloopt.

    dan hoor ik het graag, want de moed zakt ons aardig in de schoenen.

    Met vriendelijke groet,

    Wybe

  • Marc

    En om de hoeveel tijd is die pollings tijd dan?

    Dacht dat de meldkamer afhankelijk van het abbo wat je hebt de polling tijd vaststelt. Ook afhankelijk of het AL1 of Al2 is.

  • DHZbeveiliging.nl

    Ha Wybe,

    Kan je ook aangeven in welke plaats en op welke tijden dit voorkomt.

    Bij DHZbeveiliging werken we met Chiron Iris Touch IP adapters en hebben dit ook wel eens meegemaakt op een industrieterrein.

    Daar ging de kabelaar / KPN 's nachts wel eens een software update of aanpassing doen waardoor een (tijdelijke) uitval mogelijk was.

    Hier hebben wee ook de polling tijd aangepast, en bij een hoog risico object nam GPRS het direct over.

    Bart

  • Wybe

    Beste Marc,

    Wij hebben een AL 1 en AL 2 aansluitingen er tussen zitten.

    De pollingstijden hebben we laten varieren van 30 tot 3000 seconden.

    Omdat we er veel problemen mee hadden hebben we diverse test opstellingen gemaakt, bij ons op de zaak en onder andere bij mij thuis hierdoor konden we alle pollingstijden testen

    Groeten wybe

  • Wybe

    Beste Bart,

    Het gaat bij ons om klanten door geheel nederland, van industrieterein tot woonwijken.

    Bij hoog risico objecten hebben wij inderdaad ook GPRS backup, maar des ondanks krijgt de meldkamer wel pollinguitval van de primeare lan aansluiting.

    De tijden varieert ook zeer, de ene keer is het sóchtends en dan weer midden in de nacht.

    Wat ons wel is opgevallen is dat bij klanten met meerder vestigingen, en een eigen netwerk of intranet hebben het dermate vaker voor komt dan bij een ekele internet verbinding zonder toeters en bellen van vpn tunnels en etc.

    Ik weet niet of jullie daar ook iets van gemerkt hebben.

    De netwerkbeheerder zegt natuurlijk dat er niks aan de hand is.

    Groeten wybe

  • Pietje22589

    Hallo Wybe,

    Ik heb ervaring met diverse IP kiezers, onder andere de CS7050 van aritech, ook hier wordt ik niet goed van de polling uitvallen. Ik heb deze kiezers op diverse plaatsen zitten, dus dat maakt niet veel verschil. Ook heb ik een aantal TDA1440, oftewel die ip kiezer van ASB zitten. Hier gaat het iets beter mee heb ik het idee. De chiron waar DHZ het over heeft gebruik ik tegenwoordig alleen maar. Wat een geweldig apparaat, en met touchscreentje heel makkelijk te configureren. De meldkamer moet hier wel een ontvanger voor hebben, maar ik geloof dat de meeste die wel hebben.

    Ik heb al met al verschillende modellen gebruikt, en mijn conclusie is: Gebruik de Chiron. Verkrijgbaar bij ADI, en Norbain (iets goedkoper).

    Succes! (tu)

  • Wybe

    Pietje,

    Ten eerste ben ik al blij dat ik niet de enige ben met de IP polling problemen, maar wat me wel opvalt zo langzamerhand is dat er heel veel verschillende soorten IP kiezers deze problemen hebben ongeacht het merk en type.

    Maar steeds komt de kiezer van chiron het beste uit de bus.

    Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens een chiron kiezer ga bestellen en testen.

    Maar graag hoor ik nog meer ervaringen van de mensen.

    Met vriendelijke groet,

    Wybe

  • R.Jacobs

    De Chiron doet het in mijn ogen ook het best en wij gebruiken ze bij veel verschillende providers icm veel verschillende centrale's

    Het voordeel is ook dat je deze eigenlijk met elke centrale kunt gebruiken, zolang je maar een pstn kiezer hebt.

    Wel merk ik dat bij ziggo consumenten abo's de polling wel is wil uitvallen, maar ik weet bijna zeker dat Ziggo

    de verbinding knijpt als er (bijna) geen data over gaat.

  • Ronald42

    Chiron geweldig apparaat. 1x alphacom gehad werkt prima geen polling uitval van betekenis maar gewoon minder praktisch. Honeywell is helemaal over op Chiron zelfs beter dan hun eigen IP module.

  • Pietje22589

    Leuk om te horen dat iedereen zo enthousiast over de chiron is. Heb er vandaag weer een in bedrijf gesteld inclusief GPRS, en hoppa, aansluiten en klaar.