Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ats2000A (advisor advanced) brandalarm exterene sirenes

  • gravis01

    hallo,

    ik heb overlaatst een ATS2000A geplaatst in een industrieel gebouw.

    Wat me toen opgevallen is, is wanneer ik een brandalarm heb op mijn inbraaksysteem de externe sirenes blijven loeien tot dat iemand bevestigd met hun code.

    Dat lijkt me dat 's avonds niet zo ideaal als er geen personeel aanwezig is en pas de volgende ochtend arriveert.

    Bij een inbraakalarm stoppen de externe sirenes na 3 minuten.

    Bij een brandalarm stopt dit nooit, omdat de inbraakcentrale een soort impulserende sirene uitgang activeert (je zal horen dat een brandalarm een andere toon heeft)

    waardoor de sirenes dus nooit uit zichzelf stoppen.

    Ik heb al wat zitten zoeken in de uitganginstellingen op de titan software, maar kan helaas niet meteen iets vinden.

    Aritech wist niet meteen raad met mijn vraag via telefoon…

    Iemand een creatieve oplossing voor dit?

    mvg

    gravis01

    gravis01

  • mapas@casema.nl

    Ik zal het gewoon als stil/technisch alarm door gaan melden. De slowwhoops van de brandmeld centrale hebben genoeg herrie om te ontruimen.

    gr,

    wim

  • globegrabber

    Hallo,

    Nu lijk mij het logisch dat waneer er een brand melding doorkomt dat dit een alarm is met de hoogste prioritijd en dus zal ook het gedrag van de ccs daarop worden afgestemt.

    Het is dus een zaak van levensbelang dat deze alarmmelding niet terugkeerd naar een rustpositie,(alle overlast ten spijt) dat deze gaccepteerd dient te worden licht dan ook voor de hand, en dat hij theoretisch de gehele nacht kan loeien zou dan kunnen, echter zou dit onmogenlijk moeten zijn allereerst als er een (brand)alarm is is er ook een doormelding naar de pac geweest en zou deze de alarm opvolging ingang dienen te hebben gezet en dient er na maximaal 20 minuten een sleutelhouder de situatie te verifieren.

    Als dit niet zo is dan heeft de pac niet zijn werk gedaan, ik kan mij dit niet voorstellen, waneer het wel zo is zou ik maar een ander meldkammer zoeken.

  • Ronald42

    Op de galaxy heb ik het als volgt opgelost, ik weet niet of dit op de ATS ook kan maar lijkt mij van wel.

    Alle zones waar een rookmelder aan hangt in seperaat blok

    Op dit blok geen sirenes programmeren

    1 uitgang gebruiken om ontruimingscentrale aan te sturen

    Er zal bij activering wel code ingegeven moeten worden maar inbraak sirenes blijven stil. Als het s'nachts gebeurd blijven echter de slowwhoops afgaan dat is bij mij ook zo. Uiteraard kun je met een relais dit weer ondervangen. Of de brandweer daar dan weer gelukkig mee is is een tweede.

    Brand zones zijn 24 uurs zones dus of deze aan of uit staan maakt niets uit bij mij staat blok altijd aan en kan deze niet worden geschakeld maar zou het gebeuren dan geen probleem.