Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Draadloze melder blijft open

  • Fons

    Hallo

    Ik heb een Aritech CS575 centrale

    hierin zit een 868Mhz 8 kanaals ontvanger nu heb ik 2 stuks draadloze deurschakelaars

    dit heeft ongeveer 2 jaar prima gewerkt maar nu geeft hij aan dat beide contacten open staan

    bij het controleren van de battery gaat wel het sabotage alarm af ( battery spanning is 3,1 volt )

    echter bij de looptest geeft hij geen reactie als ik de deur open of dicht maak ( magneet heb ik er nog tegen gehouden maar dit helpt ook niet

    graag zou ik in contact komen met een ervaren Aritech monteur die mij tegen betaling kan helpen met dit probleem en verder nog wat aanpassingen aan de instellingen ( bv telefoonmelding )

    ik heb ook de udx75 software op mijn laptop

    Ik woon in omgeving Venray

    Fons

  • sebas

    de rx module even terug naar default ,opnieuw inleren,

    wel even kijken of je bij de goede zone begint

    batterijen laten zitten en een sabotage melding maken

    telefoonfout????????

  • marco.robben@home.nl

    Dit hebben we een keer bij een klant gehad. alle draadloze melders deuren&pirren komen binnen van rust naar open maar het signaal van open naar rust kwam niet binnen. bleek uiteindelijk zoveel stoor signalen in de lucht te zitten.

    de melders vielen volgens aritech binnen het minimale sterkte van het inkomend signaal bleek achteraf toch te zwak te zijn. oplossing voor ons was graven en tuin omspitten en bedraad maken (melders zaten in een schuur 10mter verderop en nee geen metaal enkel 2 spouwmuren ertussen).

  • Pietje22589

    Fons is intussen geholpen, maar draadloos blijft altijd lastig… Bij problemen, of om vooraf problemen te voorkomen, wil ik wel eens overstappen op 433 mhz van networx. Eventueel met een verkrijgbare “quickbridge” om aan te sluiten op een vreemd systeem.

    Werkt perfect. 433 gaat toch wat sterker en verder lijkt het.