Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Piep op ATS

  • Pietje22589

    Hallo, weet iemand toevallig een truc om de uitlooppiep op een ats classic te manipuleren? Frans???

    Wanneer er ingeschakeld wordt, en de garage heeft 120 seconden uitlooptijd, maar ik wil niet dat het bediendeel zo lang piept, kan ik daar iets mee?

    Het bediendeel moet het gebied wel kunnen schakelen, dus aanpassing in alarmgroep is niet mogelijk.

    Wellicht hardwarematig de zones 120 seconden overbruggen?

    Iemand?

  • Frans !!

    JoJo,

    Het makkelijkst is om te proberen of je de buzzer kan uitzetten op het bediendeel zelf. Net als op een Classic. toetstonen doen het dan wel alleen in/uitloop tonen niet.

    Met een classic is er natuurlijk altijd wat te regelen. met in en uitloop zoemers. Maar met een advanced gaat het niet. (denk ik, wellicht iemand anders?)

  • Pietje22589

    Het gaat om een ats classic! wanneer ik een huis heb met een garage, huis heeft 30 seconden en garage 120 seconden, dan piept mijn bediendeel 120 seconden. Dat is natuurlijk irritant wanneer je naar bed gaat en de kids liggen er al in. Daar moet ik een truc voor hebben dat ie gewoon na 30 seconden stopt met piepen, terwijl de tijd wel gewoon doorloopt. Volgens aritech is deze piep niet te manipuleren, maarja…..

    Ja, je kan de zoemer helemaal uitzetten, maar dat is niet de bedoeling.

  • Frans !!

    Oke..

    Dan start je bij het starten van de in/uitloop een ‘timer’ van 30 sec. en die stuur je samen met de uit/inloop actievlag naar de bediendeelzoemer actievlag. en zet op Gi de in/uitloop zoemer uit.

    Succes.

  • Frans !!

    Je kunt het dan ook nog zo maken dat de zoemer tijdens in/uitschakelen het alleen doet als het woonhuis is ingeschakeld. Kom je dan thuis of ga je weg (via schuur) doet je inloopzoemer het wel als je het huis er ook opzet/opstaat. En als je in huis bent, en de schuur er op zet dan doet de zoemer het dus niet,

    Moet je je uitgeschakeld actievlag in de macro's mee nemen!

    Frans

  • Pietje22589

    Cool! Probeer dat maar eens met een galaxy! haha.

    (:P)

    Thanks!

  • Frans !!

    Zeker! Een ATS kan HEEL ZEKER meer dan een galaxy!

  • sebas

    kan dat ook per GI???

  • Pietje22589

    Nope, helaas. Je hebt maar 1 systeemactievlag bediendeelzoemer.