Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Galaxy probleem draadloos

  • Pietje22589

    Hallo collegae,

    Ik heb wederom een probleem met een galaxy. Het moge intussen duidelijk zijn dat ik geen fan ben van de galaxy, maar ik zal er mee om moeten gaan!

    Ik heb een galaxy 60 met een rf rio en 6 draadloze contacten, waarop ik externe contacten heb aangesloten. Nou is het zo dat ik al met 3 contacten problemen heb gehad. Er komen telkens sabotagemeldingen van. Wanneer ik terplekke kom is er natuurlijk niks aan de hand. Alles zit netjes gemonteerd, en goed dicht.

    Is het mogelijk dat de galaxy een sabotage veroorzaakt bij misschien een zenderverlies?

    Heeft een van de galaxyprofi's hier ervaring mee?

  • Ronald42

    Ja helaas ervaring. Tja prachtig product hé??? Als je alles zo op een rijtje zet zou het product al lang ter ziele moeten zijn. Gelukkig zijn dit soort problemen met de komst van de RF portal verleden tijd. Waren er wel weer andere dingen maar ook die zijn inmiddels verleden tijd. de RF Rio is inmiddels een verouderd systeem maar gezien het aantal XLs en G3s waarop deze kan worden toegepast nog lang geen verleden tijd.

    Je kunt hier niet zoveel aan doen, maar wat wel eens wil helpen is de zenders op een andere zone plek te programmeren. Losse contact is loop 2 ik neem aan dat dat goed is geprogrammeerd en heb je ook aan het sabotage contact onder aan de print gedacht.

    Ik vind het overgens wel veel hoor 50% ik heb o.a. een systeem met zo'n 25 draadloze zones waar van 1 dit probleem gaf. Andere zender hielp niet andere plek in Galaxy wel.

    SUCCES

  • Pietje22589

    Daar gaat ie weer………

    Een andere plek wil ik wel proberen. Hoezo moet ik denken aan het contact onder aan de print? Is daar iets mee? Het zit allemaal netjes gemonteerd.

    In ieder geval bedankt voor de input!

    Thanks.

    Groet,

  • Pietje22589

    Het is trouwens wel over een periode van 2 jaar gebeurd. eerst de ene, een half jaar later de andere, en nu nummer 3….

    Superprodukt, die galaxy.

  • Ronald42

    Het is inderdaad niet netjes, wellicht had de RF rio nooit op de markt moeten komen, maar dat is achteraf. De RF rio is eigenlijk in mijn ogen een lapmiddel om toch draadloos op de XL te kunnen gebruiken.

    Om nog maar een wat te noemen. Rare max sabotage meldingen kunnen voorkomen omdat de max lezer buiten (waarvoor ze gemaakt zijn) in de zon erg heet worden, tja zijn zwart. De communicatie met de buslijn valt dan soms weg met sab. melding tot gevolg.

    En zo kan ik nog wel een paar dingen bedenken. Ach je leert er mee leven. Centrale heeft echt meer goede kanten dan slechte maar omdat jij ze niet standaard gebruikt en wellicht alleen in onderhoud hebt kom je die niet of niet snel tegen. Gewoon de ATS blijven gebruiken en loop je tegen iets aan met de Galaxy gewoon hier vragen.

  • Pietje22589

    Dat doe ik dus ook. Bedankt voor de goede antwoorden! 't is wat je zegt, ik heb ze in onderhoud, al moet ik binnenkort een grote galaxy plaatsen met 4 van die touchscreentjes. Is daar nog iets mee?

    Thanks,

    Groet,

  • Ronald42

    Zover ik weet niet er kan echter maar 1 touchscreen per datalijn. Je hebt dus de grootste (520) galaxy nodig. Zelf heb ik nog maar 1x zo'n touchscreen neergehangen. Het is toch vaak een kwestie van prijs.

    Succes

  • Pietje22589

    Ja, bekend. Nou, je hoort het nog!