Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Galaxy 60 vervangen ? IP en KNX ?

  • JGFW

    Ik heb het gevoel dat ik mijn galaxy 60 beter maar niet meer kan updaten. Ik zoek een centrale voor zo'n 12 zones die ik middels IP kan programmeren. Ik heb een KNX installatie thuis, en ik lees dat Networx daaraan kan koppelen. Wie heeft daar ervaring mee?

  • Pietje22589

    Ik. Ik heb een hele mooie koppeling gemaakt met een ats paneel van aritech. serieel gekoppeld, werkt perfect. alle zones en schakelingen doorgevoerd op touchscreen, heel mooi, heel stabiel. Daar zat echter wel een gira homeserver.

    Ik heb ook een networx gekoppeld met crestron, niet met knx. Ook dit werkt perfect. middels een virtual keypad van networx aan de crestron gehangen. Crestron programmeerd een bediendeel en klaar.

    Wat je ook doet, koppel GEEN GALAXY aan een extern systeem, een draamaaaaaaaaaa.. heeft me 5 mille gekost om een galaxy eruit te gooien en te vervangen voor een networx. Bespaar je de ellende.

    En dit is niet omdat ik een algemene hekel heb aan galaxy, dit is een objectief feit. Waarvan akte.

    Veel succes, en als je nog iets wilt vragen dan hoor ik het graag.

  • JGFW

    Dank voor je reactie Piet. Welke interface gebruik je om van serieel naar KNX te gaan? Ik weet dat ABB een alarmunit heeft met rechtstreeks KNX maar die zie ik in NL nergens. Overigens heb ik een redelijk eenvoudige KNX installatie, geen homeserver. Welke mogelijkheden krijg ik bij koppeling? Bij alarm licht aan, of alarminschakelen met tastsensors oid ? Ik gebruik JUNG rcd tasters. Groet, Jan

  • sqouzie

    Ik zou in dit geval kiezen voor een alphavision ml centrale.

    max 44 zone's en te programmeren via ip. De koppeling met KNX zou ik doen op contactbasis, licht aan bij alarm, sab etc.

    Inschakelen ook alleen zal je met uitschakelen toch een bediendeel moeten gebruiken.

    mvg sqouzie

  • Pietje22589

    Met een eenvoudige knx installatie zou ik ook zeker op contactbasis gaan. En dan maakt het merk niet veel uit. @sqouzie: zolang er niks gecertificeerd wordt, kun je alles maken…. Officieel moet je uitschakelen op een erkend/gecertificeerd bediendeel.

    Van knx heb ik niet zoveel kennis, ik weet wat mogelijk is, maar doe er niks mee. Ik houd me bij beveiliging. Je kan een taster als sleutelingang aanbieden, en een contact vanuit de beveiliging op de knx input aanbieden. Wederom, je kan maken wat je wilt.