Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

alarm

  • JvE

    De ‘'Powermax’' IS een goede.

    Dus als jij nou op de lijst van de VEB.nl een aantal installateurs bij elkaar zoekt, wil ik er wel een stelletje gaan afbellen om een goede ‘'deal’' er uit te slepen, voor je ouders…..!

    JvE

  • karin

    oke dankje me ouders willen eertse hier in de buurt kijken want als je veder weg doet komt die kosten er ook nog boven op als ik je hulp nodig heb roep ik wel eerst bedankt

  • jcf

    ooohh……de enige echte powermax……beetje speelgoed….maar draait verder prima……

    Ik las net even over de veb regels…..maar ik ben daar helemaal niet van op de hoogte…..ben een techneut…..en weet erg veel van het borg gebeuren…..

    Maar goed….regels en wetgeving zeggen me weinig…de ene verzekeringsmaatschappij is de andere niet…..als het systeem bij de klant maar goed draait….ben ik tevreden……

    En ik neem aan dat een plaatselijke installateur die powermax wel aan de gang krijgt….

    Nu nog even terug komen op die grote bedrijven…..ik adviseer niemand om naar een groot bedrijf als nuon tegaan want dat zijn geen alarminstallateurs maar verkoop organisaties…..ze hebben ook geen enkele now how in hius…dat laten ze doen….en met grote bedrijven is echt niks mis zolang het maar bedrijven zijn die vanoudsher in de beveiliging zitten dus geen bedrijven die naast koekjes en electriciteit nu ook EVEN alarmsystemen ERBIJ doen…..dat bedoel ik ermee…..

    Je kan toch niet menen dat bedrijven net zoals chubb ,adt,varel geen serieuze installateurs zijn….het is nu eenmaal zo dat grote bedrijven iets meer kennis in huis hebben dan de wat kleinere installateurs…..maar dat kan ook niet anders want ze hebben geld om mensen binnen telaten zitten ….die kunnen de hele dag dingen uitzoeken terwijl de kleinere installateur toch zijn geld met zijn handen zal moeten gaan verdienen…….dat wil niet zeggen dat de kleinere installateur slechter is integendeel…de lijnen met de klant zijn veel korter….

    Groeten Jeroen

  • JvE

    ————het is nu eenmaal zo dat grote bedrijven iets meer kennis in huis hebben dan de wat kleinere installateurs…..————–

    DAT geloof ik niet…:)

    Kan me niet voorstellen dat er iemand meer van weet dan ik……:D

    ———maar dat kan ook niet anders want ze hebben geld om mensen binnen telaten zitten ….————-

    Grote projecten.. Ja.

    ————–die kunnen de hele dag dingen uitzoeken terwijl de kleinere installateur toch zijn geld met zijn handen zal moeten gaan verdienen————

    Wat denk je dat ik met vakantie mee neem….? (wanneer ik ‘'net’' een nieuw systeem binnen heb…..:?) :)

    En de boys van ADT(e.d.) irriteren mij alleen maar wanneer ze het systeem bijna weggeven en dan 30 euro per maand voor de meldkamer rekenen…..

    En sommigen rekenen 100 euro p/maand:? Triest….

    Soms zitten de grootste boeven in de ‘'beveiliging’'…:)

    JvE

    (Arjan …, moets jij nou nog materiaal hebben…..?)

  • Arjan

    Hey Jan…

    Kzit op dit moment met de griep thuis (makkelijk he skype ;) ) als ik weer normaal kan bellen laat ik je het even weten. Kan jij mij wat info sturen over die GSM kiezer ? Kan ik die ipv een analoge lijn op 13,8Vdc gebruiken ?

    Groetjes Arjan

  • jcf

    Sorry hoor ….maar het bedrijf waar ik werk hangt 700 camera's in projecten neer….je wilt toch niet zeggen dat een klein bedrijfje zoiets kan maken…alleen het kapitaal al om de onderdelen op voorraad tenemen…..bij grote bedrijven weten de monteurs ook niet alles maar kunnen wel een beroep doen op 200 andere monteurs….het is met alle respect echt wel zo dat kleine bedrijven nu eenmaal minder grote projecten kunnen doen…….en wat je verhaal betreft over adt en die buitengewoon hoge meldkamer bedragen….ja ik ben het met je eens dat zulke dingen niet kunnen…..maar heel vaak huren grote bedrijven verkoopbureau's in die kost wat het kost klanten moeten aanbrengen……ik vind dit ook niet netjes….maar ja adt is amerikaans en heel vaak is dat toch een andere manier van werken…..

    Groeten Jeroen

  • JvE

    _______

    alleen het kapitaal al om de onderdelen op voorraad tenemen

    _______

    Zal een kleine ondernemer ook niet op voorrad nemen, en jouw baas ook niet!

    Maar als bestelling?

    In werkelijkheid zal een kl. ondernemer zijn leverancier te hulp roepen mert raad & daad….:)

    JvE

  • Theo

    ADT heeft inderdaad een vreemde manier van werken en moet het hebben van de meldkamerabonnementen.

    De meeste verkopers (beveiligingsadviseurs) bij ADT hebben de ballen verstand van beveiliging, maar kunnen een leuk verhaal vertellen.

    Zij verkopen liefst de duurste melders als dual melders met wisselcontact en kijken verder niet naar een goede projectering. Ik ben persoonlijk 200% anti-ADT en ben er dus weggegaan. Ik werk zelf 15 jaar in de beveiliging en ben een slechte verkoper maar een goede adviseur, ondanks dat het mijn eigen inkomen was.

    Maar een klant kreeg van mij altijd een eerlijk advies.

    De Powermax is voor particulieren een hele goede centrale maar er moet wel goed gekeken worden naar de persoonlijke leefsituatie en specifieke omstandigheden van het te beveiligen object. Volgens mij is ieder object “maatwerk” echter met verschillende risico''s. Dus ondanks dat de meeste monteurs bij ADT wel weten waar ze het over hebben raad ik niemand aan met ADT in zee te gaan.

    Er zijn gelukkig nog genoeg installateurs zowel grote als kleine die wel kwaliteit leveren. Voordeel van een kleine installateur is dat voor hun iedere klant er een is, de grotere bedrijven zijn daar over het algemeen minder gevoelig voor.

  • JvE

    Hi,

    Werk je voor jezelf nu, Theo?

    JvE