Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Galaxy 16 PLUS of G2-20

  • Michel007

    Een berichtje voor de kenners:

    Door ervaren technici krijg ik 2 verschillenden adviezen. De 1 zegt dat de 16+ “ het zwarte schaap” is van Galaxy en een onduidelijke opbouw heeft, de ander zegt juist dat de G2-20 onduidelijk is en regelmatig problemen ervaart met de

    “”software“” en juist moet kiezen voor de 16+

    Ik ben de draad dus nu even kwijt.

    Wie heeft er nog meer ervaring met beide systemen en wat is jouw advies ?

    Graag reacties van ervaren technicimet een onderbouwing voor de keuze.

    Vast bedankt.

  • Marc

    Gewoon voor de G2 gaan, die is nieuwer en idd qua menu opbouw meer gelijk aan de rest van de Galaxy reeks.

    Snap het probleem niet zo dat iemand zegt ***software***, sinds de 1.4 is eigenlijk alles wel in orde met het paneel.

    En idd de 16 was echt het zwarte schaap……..

  • Efastfor

    16+ is een ouder model Galaxy die een afwijkende menu structuur heeft dan overige Galaxy's. *(overigens heeft de G2 serie dit ook) De G2 biedt echter meer uitbreidings mogelijkheden waaronder twee weg draadloos. Het zwarte schaap?? Deze centrale hangt nog bij menig huishouden en MKB!

  • Ronald42

    Het zwarte schaap in de Galaxy familie is een door Honeywell/ADI gedane uitspraak tijdens 1 of andere presentatie. Ik weet niet meer welke. Ik heb ook wel 16s hangen maar tochde feel is heel anders. Geen probleem alles werkt en zo lang het vwerkt laat ik ze hangen. De G2 wijkt ook af MAAR niet zo veel en het meeste is gewoon de vooruitgang. Andere mogelijkheden, nieuwe ideeën en toepassingen.

  • Marc

    RF portal het beste wat de G2 met zich mee heeft gebracht en gelukkig overgewaaid naar de GD serie.

    En de zomer/wintertijd ;-)

  • Ronald42

    3 voudig inschakelen (vol/deel/nacht) is ook erg prettig

  • Marc

    Inderdaad 1 van de redenen dat ik mijn G2 niet verruil voor een GD.

    Wel jammer dat er in de G2 geen bediendeel aanpassingen gemaakt kunnen worden en dat linken er niet in zit.

  • Ronald42

    Volgens mij word er aan de linken gewerkt, tenminste dat is mij verteld maar dat is al weer enige tijd geleden. Nu er een nieuwe Galaxy aan komt is het nog maar de vraag in hoeverre de G2 firmware nog zal worden aangepast.

  • Marc

    Komt er weer een nieuwe Galaxy………mij niets van bekend, kun je er iets meer van vertellen?

  • Ronald42

    Galaxy Flex (werk naam maar kan best gehandhaaft blijven)

    In kunstkstof kast met uibreekpoorten voor kabel invoer onderzijde.

    Grade 2 maar kan Grade 3 zeer dicht benaderen.

    Werkt o.a. met beeld intregratie.

    Wijze on-board doormelding nog onbekend maar kan zijn Chiron IP word geintegreerd.

    Ook nieuw bediendeel MK8 is alleen uiterlijke update maar ziet er gelikt uit geen klepje meer.

    Ook major RSS update opkomst