Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Groot probleem met galaxy

  • Pietje22589

    Hallo galaxy experts. Ik heb een probleem met een galaxy. Het volgende:

    Een paar maanden geleden een galaxy moederbord vervangen van een hele oude versie naar een nieuwe. Upload gemaakt, moederbord vervangen, download gemaakt. Getest, alles oke.

    Toen problemen met doormelding, naar aanleiding daarvan de kiezer nog vervangen. dus nieuwe analoge kiezer.

    systeem is aangesloten op een analoge lijn.

    Nou komen we er na een tijd achter dat er meldingen gewoon niet aankomen bij de meldkamer. Het log in de galaxy zegt niks geks, dus geen ftc meldingen. Dit zou moeten betekenen dat alles bij de meldkamer aankomt. Dit is echter niet het geval. Er raken willekeurig meldingen verloren. Schakelingen, testmeldingen, en afgelopen weekend ook een alarm (gelukkig loos).

    De meldkamer heeft rechtstreeks op de ontvanger ook geen inkomend telefoonverkeer gehad van de galaxy…..

    Dit is een totaal onacceptabele situatie, en niemand weet waar het aan ligt.

    HELP!!!!!!!

  • Marc

    Ik denk dat de upload/download iets corrupt heeft gemaakt in de programmering.

    Denk dat je een gehele reset/default moet laden van het systeem en alles opnieuw moet programmeren.

    Lijkt mij de goedkoopste oplossing…….

  • michaelversteeg

    ja antwoord van marc ook mijn advies

    centrale leegmaken en met de hand alles er inzetten dan gaat het zeker goed komen

    succes

  • ron.net

    Als ik jou was zou ik eens goed meten of je geen aardlus hebt.

    Want als je die wel hebt dan krijg je ook de gekste dingen.

    Succes ermee.

  • Pietje22589

    Echt super, zo'n galaxy…….

  • Ronald42

    Met de Galaxy is niets mis. Dit is een versie of firmware probleem.

    Als je de programering uit een centrale haalt kun je deze niet zomaar in een ander paneel blazen. Dit kan alleen (100% gegarandeerd) als het dezelfde versie is (XL 500, XL 18, G3-144 enz.) en de firmware gelijk is. Dan gaat dit probleemloos. Bij de G2 is andere firmware overgens geen probleem. Anders kun proberen maar is functioneren niet gegarandeerd. Ik vind dit niet zo vreemd, wel ben ik van mening dat het anders zou moeten maar ja dat geldt voor zoveel dingen.

    Ik zet zelf bij grotere systemen wel de zones en codes terug de rest programmeer ik opnieuw (uitgangen, kiezer, linken etc. etc.)

  • Pietje22589

    Het meeste werk is toch de zoneteksten. Doe ik het goed als ik het paneel default, laptop eraan, upload maken, zones proggen uitgangen proggen, meldkamer proggen, kodes proggen, en dan weer een download maak?

    Veel meer is het daar niet.

    Alvast bedankt voor antwoord.

    Groet,

  • michaelversteeg

    Als ik het moest doen zou ik :

    1 systeem standaard maken

    2 alles modules eraan configureren

    3 alles met de hand programmeren op bediendeel

    4 systeem uitlezen met laptop, zone teksten met laptop terug sturen.

    5 testen

  • michaelversteeg

    5 configuren

    6 testen

  • Pietje22589

    En dan noemen jullie de galaxy een fijn paneel? Dit is toch niet meer van deze tijd!?

    Ik ben er helemaal klaar mee!

    Even goed hartelijk dank voor het meedenken iedereen!