Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ATS gebied uitschakeling

  • Marc

    Is het mogelijk wanneer ik gebied 1+2 heb ingeschakeld en ik loop door de toegangsdeur van gebied 1 waarna dus de inlooptijd van start gaat, ik

    mijn code ingeef in de GI en dan alleen gebied 1 wordt uitgeschakeld.

    Dus met andere woorden niet de keus welk gebied ik wil uitschakelen, want stel ik weet niet welk gebied ik betreed, dan moet ik steeds gemakshalve voor 0=alle kiezen.

    Wel wil ik na het uitschakelen van gebied 1 nog wel de mogelijkheid hebben om wanneer ik weer code + off doe ik nog wel voor gebied 2 kan kiezen.

    Ben zelf een Galaxy man en daarbij is het altijd dat als je blok1 binnen komt en ook blok 2 is ingeschakeld, dat eerst blok 1 wordt uitgeschakeld en je daarna rustig de tijd hebt

    om evt ook voor uitschakeling van blok 2 te kiezen. (mits je daartoe de rechten hebt)

  • Pietje22589

    Nou marc, een dienst voor een wederdienst!

    Nee, wat je wilt gaat met de ATS niet. Ik weet niet of het een bedrijf of een woonhuis betreft, wat ik bij een woonhuis altijd doe is functietoetsen maken met alles aan, of deel aan, en met de code schakel je zonder gebiedskeuze alles uit.

    Wanneer het een bedrijfspand betreft ben ik bang dat je geen andere keuze hebt dan 1 of 2 of 0 alle te kiezen.

    Wanneer er huurders inzitten die elk hun eigen blok uitzetten kan je weer gewoon ieder in een gebied zetten die zonder keuze direct zijn gebied uitzet.

    Ik hoop dat je hier iets mee kunt, en anders vraag je maar!

    Groet,

  • Frans !!

    Marc,

    Nou, wees niet gtreurd een ATS kan echt bijna alles alleen weten de meeste lang niet altijd hoe,

    Je kunt het wel zo maken dat je met code off gebied 1 uitschakelt. Altijd als je dan daarna binnen een zelf ingestelde tijd nog een keer code off doet kun je gebied 2 uit schakelen. (zonder gebieds keuze) het is wel zo dat dan altijd eerst gebied 1 uitschakelt, en daarna gebied 2.

    Voor inschakelen geld dan het zelfde. Alleen als je dan gebied 1 inschakeld en je wilt die meteen weer uitschakelen zul je wel eerst die zelf ingestelde tijd moeten afwachten. (kan bijvoorbeeld 8sec zijn)

    Dit is wel veel en lastig programmeerwerk.

    Ik weet niet of je ook met tac's/druppels werkt? dan kun je het makkelijker maken. bijvoorbeel 1x aanbieden gebied 1 inschakelen. en dan nog een keer aanbieden gebeid 2 inschakelen. (en zo dus ook voor uitschakelen.) en het zelfde geld: Alleen als je dan gebied 1 inschakeld en je wilt die meteen weer uitschakelen zul je wel eerst die zelf ingestelde tijd moeten afwachten. (kan bijvoorbeeld 8sec zijn)

    SUCCES

  • Pietje22589

    En ik dacht dat ik m kende!?! Dat ga ik eens proberen. Bedankt Frans!!

  • Frans !!

    Succes!

  • Marc

    Ok dus het zou kunnen, nou graag nog iets meer hulp waar ik moet kijken, waar te programmeren.

    Stel ik zou wel keuze willen hebben na de 1e uitschakeling, is dat ook mogelijk.

    Dus 1 gezamenlijk gebied (1), kantoor 1 (2), kantoor 2 (3), ik kom binnenlopen in het gezamenlijke gebied (1) druk code + off, gebied 1 wordt nu uitgeschakeld zonder mij een gebied te laten kiezen.

    Nu wil ik kantoor 3 uitgeschakeld hebben, ik druk code + off en wil nu wel de gebieden kunnen zien welke ik uit kan schakelen, 2 + 3 in dit geval.

    Mogelijk?

  • Frans !!

    Waarom werk je niet met een gebiedskoppeling? eenvoudiger voor de gebruiker. Je geeft de gebruiker gewoon de rechten voor gebied 2 en 3 met gebiedskeuze. En Gebeid 1 koppel je aan gebeid 2 en 3. Hoef je altijd maar een keer in of uit te schakelen.

    Maar wat jij wil kan wel eventueel.

    SUCCES,

    Groet, Frans

  • Marc

    Omdat de klant niet altijd, zeg maar gebied 3, uit zou willen zetten, laat zeggen een magazijn (gebied 3), maar wel zijn kantoor (gebied 2) en kantine (gebied 1) in wilt kunnen.

  • Frans !!

    Dus hij wil altijd in de kantine, en daarbij nog het kantoor of het magazijn? Klopt dat?

    Dat kun je namelijk perfect oplossen met gebiedskoppeling! Dan maak je van kantine gebied 1 en koppel je die aan gebied 2 en 3. De klant kiest dan gebied 2 of 3 of 0 voor alles. En 1 gaat altijd mee.

    Is dat niet wat?

  • Marc

    Ik snap je oplossing met gebiedskoppeling, maar dat is nu niet de oplossing voor mij.

    Maar stel we gaan naar een installatie met nog meer gebieden weer 1 inkomend gebied (centrale hal) en laat zeggen verder nog 10 gebieden.

    Klant komt centrale hal binnen, alarm staat er nog op, tikt code + off, gebied 1 gaat nu uit (wat kan volgens jou), nu heeft de persoon rechten tot 5 meer gebieden, maar hoeft niet altijd ieder gebied

    te betreden en hoeft dus niet altijd in ieder gebied te wezen.

    Wat doen we nu? Eigenlijk zelfde verhaal als eerder in dit topic.

    Wat mij handig lijkt:

    Persoon komt binnen, GI piept, klant tikt code + off, het gebied wat hij op dat moment betreed gaat meteen uit, zonder dat de GI de keus geeft welk gebied er uitgeschakeld dient te worden.

    Nou wilt de persoon bijv. gebied 9 uit kunnen schakelen, hij tikt code + off, krijgt nu de gebieden te zien waar hij rechten toe heeft (bijv. 6-7-9) en welke nog ingeschakeld staan, hij toets 9 en gebied 9 is nu uitgeschakeld.

    Of misschien nog beter na het uitschakelen van het gebied wat hij betrad komt de rest van de gebieden in beeld welke hij evt nog uit zou kunnen schakelen.

    Is dit mogelijk, zo ja dan graag wat meer hulp waar ik dit in moet gaan zoeken.