Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat is er goed aan de Powermax?

  • De Dominee

    Ik hoor hier diverse mensen over de powermax centrale dat ze die zo goed vinden (Misschien dat die wel prettig werkt, ik ken het systeem niet goed) maar als ik foto's zie van het bediendeel, dan is het zo mocht ik het goed gezien hebben dat het bediendeel de sirene en de centrale, een complete kast is die je in de entree hangt!!

    Ik heb diverse beveiligings diploma's en daar heb ik geleerd dat je de centrale in een direct beveiligd gebied moet hangen(dus zonder vertraging). Wat is er dan zo goed aan de powermax centrale want als ik de voordeur in zou trappen en binnen de inlooptijd het systeem van de muur trek en kapot trap kan ik het gehele huis leeg halen en merkt niemand er iets van!!

    Ik installeer zelf Galaxy centrale's(bedraad en draadloos), hiervan kan je de centrale overal hangen waar je zelf wilt, met een mooi klein bediendeel en je schakeld hem met een druk op de knop in, of met een pasje of keytag!!

    Met doormelding naar een meldkamer en/of je eigen gsm met iedere zone en technische melding apart doorgemeld!

    p.s. ieder zijn eigen voorkeur, maar ben nieuwsgierig naar het installeren volgens Borg met dit systeem(of is die daar niet voor geschikt).

    De Dominee

  • Theo

    Je hebt helemaal gelijk, je kan er echter wel een draadloos bediendeel op aansluiten en dan kan je de het hart van de installatie wel in beveiligd gebied plaatsen.

    Maar ja voor een doorsnee woonhuis voldoet het uitstekend en het installeert heel erg snel.

    Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar bedrade systemen, maar ja wij doen ook voornamelijk grotere installaties en soms een wat groter woonhuis van mensen met geld. (bedrijfspolicy: woonhuizen levert niets op (is niet mijn mening)De Dominee schreef:

  • JvE

    Hi,

    Mijn voorkeur gaat juist uit naar draadloos!!!

    Maak nooit per ongeluk een sluiting…..

    geen verkeerde aansluitingen.

    geen kabelbreuken…… of loszittende bekabeling….

    Erg groot gemak…..!

    ERG stabiel…

    (Heb in 6 jaar tijd 4x een component moeten verhangen ivm slechte ontvangst)

    Enneeeeh, er is een nieuwe risicoklasse indeling voor woningen……!!!!

    JvE

  • JvE

    Ik werk trouwens niet met de powemax…..

    JvE

  • De Dominee

    En in woningen met veel beton, geeft dat geen probleem dan??!

    Ben juist altijd bang bij draadloos voor slecht signaal meldingen en vreemde storingen die onverklaarbaar zijn(draadloos is ook te onderdrukken door stoorzenders)!

    De dingen die jij noemt verkeerde aansluitingen, loszittende bekabeling, sluitingen e.d. zijn allemaal dingen die aan de monteur zelf liggen.

    Ik ben juist van mening dat als je een bedraad systeem GOED hebt gemonteerd dat je zelf en de klant er geen omkijken meer naar hebt.(dus ook geen dure batterijen vervangen!) En ik vind de componenten van een draadloos systeem niet om aan te zien, de sensoren zijn vaak lelijk, de magneet contacten zie je altijd zeer duidelijk zitten, van een bedraad systeem zie je ze niet en de bediendelen zijn ook niet om aan te zien(het oog wil ook wat!!)

    Wilt toch altijd wel een zeker gevoel bij een systeem hebben, en niet dat de klant belt er is ingebroken maar het alarm is niet af gegaan!

    p.s. Wat voor merk/systeem installeer jij dan??!

    De Dominee

  • JvE

    Hi,

    Snap helemaal wat je bedoelt!!!!:)

    Maar ik ben er 6,5 jr geleden ‘'ingerold’' en gelukkig met een erg fijne centrale, en daardoor stond ik onbevangen t.o. draadloos.

    Diverse installaties hangen er nu méér dan 6 jaar en nog NERGENS batterijen vervangen…….!!!:D

    We wachten gewoon af wanneer de centales batterijmeldingen gaan geven,….!!

    Met het zendbereik niet of nauwelijks problemen……

    De Dominee schreef:

    (draadloos is ook te onderdrukken door stoorzenders)!

    *******Bij hoog risico objecten kunnen we de frequentie bewaken!!!!!

    >

    > De dingen die jij noemt verkeerde aansluitingen, loszittende

    > bekabeling, sluitingen e.d. zijn allemaal dingen die aan de

    > monteur zelf liggen.

    ***** Klopt. Maar heb jij niet erg veel aan je hoofd dan…?:)

    En ik vind de componenten van een draadloos systeem niet om aan te

    > zien, de sensoren zijn vaak lelijk, de magneet contacten zie

    > je altijd zeer duidelijk zitten,

    **** Jawel, maar het ontsiert niet echt.

    En bij bestaande bouw is het weer netter…..!

    bediendelen zijn ook niet om aan te zien

    *** Pardon….. Ik vind het juist ERG mooie panelen….! (NetworX, Smart)

    > Wilt toch altijd wel een zeker gevoel bij een systeem hebben,

    > en niet dat de klant belt er is ingebroken maar het alarm is

    > niet af gegaan!

    Begrijp je bezorgdheid.

    Werk je voor jezelf?

    > p.s. Wat voor merk/systeem installeer jij dan??!

    *****

    Weet je dan ook gelijk.

    Ook 2 jaar de ‘'Freewave’' geinstalleerd

    Best wel geavanceerd, maar een KRENG om te programmeren….!

    Zijn er NU mee gestopt!!!! :)

    Vr. gr. JvE

  • De Dominee

    Weet nu nog niet wat je installeerd, is gecodeerd volgens mij !!?

    Stuur anders een mail naar mijn adres, ben benieuwd waar jij mee begonnen bent en wat je nu installeerd misschien dat wat jij installeerd een goede aanvulling is voor de systemen die ik nu aanbied bij mensen!

    p.s. installeer je ook bedrade systemen, en zo ja welke??!

    De Dominee

  • JvE

    De Dominee schreef:

    >

    > Weet nu nog niet wat je installeerd, is gecodeerd volgens mij

    > !!?

    >

    > Stuur anders een mail naar mijn adres, ben benieuwd waar jij

    > mee begonnen bent en wat je nu installeerd misschien dat wat

    > jij installeerd een goede aanvulling is voor de systemen die

    > ik nu aanbied bij mensen!

    >

    > p.s. installeer je ook bedrade systemen, en zo ja welke??!

    >

    >

    > De Dominee

    Nou…., dan heb je er pittig overheen gelezen……!!!!

    Ruim 6 jaar geleden begonnen met de NetworX… Hybridesysteem.

    Doe zelfs regelmatig, in overleg met een eventuele verzekeraar, de belangrijke gebieden kl.3) bedraad en…. dat ene deurtje achteraf draadloos….

    Heb dan gelijk een module voor de draadloze overvalknop!!!!!

    Toen 2 jaar geleden begonnen met de Freewave…..

    weet er inmiddels erg veel vanaf, maar het blijft een ettersysteem…:)

    Kortgeleden begonnen met de ‘'Smart’'….

    Maar vertel eerst eens even….?

    Ben je een kleine zelfst. installateur?

    TBV? MBV? Hoe lang in de markt?

    Stuur inderdaad maar naar privé mail, want ik wil wel een paar dingen van je weten….:)

    een beetje netwerken kan geen kwaad, dacht ik zo…! :D

    JvE

  • JvE

    Heb je wel ook een ‘'normaal’' emailadres, want ''puinhoop komt niet zo lekker over….:)

    Vr. gr. JvE

  • jcf

    Draadloos….ja powermax is niet echt slecht maar ik vind het een product voor de onderkant van de markt….leuk voor in je schuur of in je kleine rijtjeswoning maar verder houd het dan ook echt helemaal op…

    Jeroen