Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Onderzoekje... Beste alarmsysteem voor de installateur

  • Arjan

    Hier even een onderzoekje voor de installatie en servicemonturs onder ons…

    Welk systeem vinden jullie het fijnst om te installeren en waarom ?

    Ben benieuwd wat eruitkomt…

    Mijn favoriete top 3…

    - Met stip op 1 : De NetworX lijn van lobeco, ideale centrale, heel veel mogelijkheden en uiterst stabiel.

    - Nummer 2 : De Aritech CD lijn, fijne centrale om te programmeren, ken je er 1 dan ken je de hele lijn bijna

    - Nummer 3 : De Alphavision lijn, wel heel erg omslachtig programmeren en opstarten duurt lang, en wil soms nog wel eens blijven hangen.

    Nu benieuwd waar jullie mee komen..

  • JvE

    Ja……, ff gauw tussendoor…

    Toch voor de part. markt de Freewave……

    Leek eerst speelgoed…, maar wel geavanceerd speelgoed…:)

    Nr. 1 kan ik mij voorstellen…. (Ken ik van binnen en van buiten….Ben ik mee begonnen…:)))

    (Ik werk maar met 3 systemen, meer wil ik ook niet….

    Heb pas 6 jaar ervaring, maar vind dat er erg veel ''ouwe lu*llen in de beveiliging zitten…:D Ben zelf 59 jr….:))

    JvE

  • jcf

    Heb al heel wat systemen voorbij zien komen maar mijn top 3….

    Galaxy centrale………lekker uitgebreidt en heel handig in de storingsdiensten…

    Onyx (van Chubbsecurity) ik twijfelde om hem op 1 tezetten……deze centrale kan bijna alles en ook in het onderhoud en bij de storingen erg handig…

    Aritech cd paneel…….leuk paneel maar eigenlijk geschikt voor de electro installateur die alarm erbij doet…….is iets teveel speelgoed voor de serieuze installateur maar wel erg makkelijke centrale…..

    Groeten Jeroen

  • JvE

    Hi…,

    ——leuk paneel maar eigenlijk geschikt voor de electro installateur die alarm erbij doet…….is iets teveel speelgoed voor de serieuze installateur maar wel erg makkelijke centrale…..—–

    Da's wel iets wat de particulier leuk vindt…..:D

    Men is er van gecharmeerd wanneer je voordoet dat je met je mobiel in/uitschakeld.

    Dat een zone op ‘'in-activiteit’' bewaakt kan worden……(oma wordt bewaakt op aktiviteit:))

    Een kindschakelcode heeft…..(Een belletje wanneer jantje thuiskomt….)

    ''Aankomstbewaking'' heeft. Zone direct bij afwezigheid…, vertraagd bij ‘'aanwezigheid’'. (trap naar boven in huiskamer….)

    JvE

  • Arjan

    Klopt helemaal Jan !

    (De Aritech CD lijn)

    > ——leuk paneel maar eigenlijk geschikt voor de electro

    > installateur die alarm erbij doet…….is iets teveel

    > speelgoed voor de serieuze installateur maar wel erg

    > makkelijke centrale…..—–

    Een Aritech is inderdaad een hele makkelijke centrale voor de installateur.

    Zolang hij alleen maar aan en uit moet (en je geen 0 in je code hebt zitten ;) is het een prima centrale.

    (Freewave)

    > Men is er van gecharmeerd wanneer je voordoet dat je met je

    > mobiel in/uitschakeld.

    > Dat een zone op ‘'in-activiteit’' bewaakt kan

    > worden……(oma wordt bewaakt op aktiviteit:))

    > Een kindschakelcode heeft…..(Een belletje wanneer jantje

    > thuiskomt….)

    > ‘'Aankomstbewaking’' heeft. Zone direct bij afwezigheid…,

    > vertraagd bij ‘'aanwezigheid’'. (trap naar boven in

    > huiskamer….)

    De powermax en freewave verschillen op zich niet zo van elkaar qua functies.

    Dr zitten leuke gadgets in voor consumenten - Daar zijn ze ook voor gemaakt.

    Groetjes Arjan

  • JvE

    En waarschijnliujk hebben ze allemaal wel hun onhebbelijkheden….:D

    Zo wordt ik schijtziek van de NetworX, dat het systeem (na 15 minuten geen toest- aanslag) zichzelf uit ‘'service’' haalt……:?

    Schik me iedere keer de t…… We staan er natuurlijk recht onder!!!!!

    (Dus…., normaal gesproken…., EERST de sirene los….:D)

    JvE

  • Arjan

    Hoi Jeroen,

    > Galaxy centrale………lekker uitgebreidt en heel handig in

    > de storingsdiensten…

    Tja.. de Galaxy…. Persoonlijk ben ik er niet echt kapot van..maar er is vast een reden dat ze zoveel aan de muur hangen bij mensen

    > Onyx (van Chubbsecurity) ik twijfelde om hem op 1

    > tezetten……deze centrale kan bijna alles en ook in het

    > onderhoud en bij de storingen erg handig…

    De Onyx ken ik helemaal niet ! (en dat gebeurdt me niet vaak ;)) Dus daar kan ik ook geen oordeel over vellen.

    > Aritech cd paneel…….leuk paneel maar eigenlijk geschikt

    > voor de electro installateur die alarm erbij doet…….is

    > iets teveel speelgoed voor de serieuze installateur maar wel

    > erg makkelijke centrale…..

    De Aritech kent denk ik iedere installateur wel. Als je 5 minuten bezig bent dan voel je je gelijk al een beetje vertrouwd met het systeem. Het is een leuk ding, maar meer dan aan en uit moet je er niet mee willen.

    Gister moest ik “even” een spraakkiezer op een 72 zetten - waarom ze in hemelsnaam uberhaupt een spraakkiezer hebben gemaakt is mij compleet een raadsel… je kan er 3x niks mee. Ook hebben ze veel last van het bekende Alphatronicskwaaltje… de softwareversie conflicten

    Maar bedankt voor je stem, we hebben weer wat uit te zoeken !

  • Arjan

    Hoi Jan,

    Tuurlijk hebben ze allemaal wel iets. Zo krijg je van Lobeco vaak te horen dat je de eerste bent met dat probleem (jaaaja)

    Wat die service betreft.. het is inderdaad soms wel lastig dat ie geen onderhoudsstand heeftr zoals de Aritech. Wel een groot voordeel dat je m niet kan vergeten uit onderhoud te halen.

    En wat heel handig is… die *2 melding : Fout sireneuitgang (Oeps.. sirene vergeten terug te zetten ;) )

  • JvE

    ——–Tuurlijk hebben ze allemaal wel iets. Zo krijg je van Lobeco vaak te horen dat je de eerste bent met dat probleem (jaaaja)——-

    :D. OK. Maar zij gaan er natuurlijk niet zo mee spelen als wij doen……

    Mark heeft zich wel lekker verdiept in de Freewave…..

    En ik raadpleeg ze regelmatigvaak voor ‘'technische termen’', om dat ik niet uit de techniek kom….:)

    ——–Wat die service betreft.. het is inderdaad soms wel lastig dat ie geen onderhoudsstand heeftr zoals de Aritech. Wel een groot voordeel dat je m niet kan vergeten uit onderhoud te halen——-

    Vergeet je het wel, belt de klant ff later……:? ''Het lijkt wel een kerstboom…:D.

    ——En wat heel handig is… die *2 melding : Fout sireneuitgang (Oeps.. sirene vergeten terug te zetten ;) )——–

    Yes….

    JvE

  • JvE

    ———-..maar er is vast een reden dat ze zoveel aan de muur hangen bij mensen——–

    Werkt er misschien een grote verkoopmaatschappij mee zoals ADT, of schavuiten…. zoals Cipe e.d.

    Half jaartje geleden 54 Freewave's overgenomen van een (overigens goede) verkoper die dsacht dat hij NOG meer kon verdienen door het zelf op te hangen…..:D En DAT viel tegen…. (helemaal met een ‘'net-op-de-markt-systeem’')

    Drie hebben hem al van de muur af gehaald….:?

    JvE