Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

alarm

  • karin

    hoi hoi.

    wie kan mij helpen gaat meer om me ouders,

    me ouders hebben alarm systeem in huis hebben ze via een beveilings bedrijf.

    ze hebben veel problemen met het systeem gehad een paar x per dag dat het alarm afging.

    ze willen bij dat bedrijf weg en contract is afgelopen.

    nu is mijn vraag wat is het best alarm systeem ze moeten wel een goeie hebben niet een die plotseling afgaat en die we niet meer uit krijgen.

    het gaat meer der om als ze weekend weg gaan dat ze hem zo aan kunnen schakelen.

  • jcf

    Erg vervelend karin als een alarm loos afgaat….nu je vraag…

    Het is niet zo dat er goede en slechte alarmsystemen zijn….tuurlijk zitten er tussen die kwalitatief minder zijn maar het begint al bij de aanleg….waar worden de melders geplaatst en wat voor melders….

    In een garage hang je iets anders dan in een woonkamer…..misschien kan het systeem dat er hangt gewoon blijven zitten maar moeten de melders verplaatst worden…

    Ik weet dat het eigenlijk niet hoort maar kan je misschien een beetje een idee geven wat voor soort bedrijf het heeft gehangen,is het een beveiligingsinstallateur of een energiebedrijf ,electrobedrijf wat alarm erbij doet…..

    Wat je ook gaat doen tuin niet in van die “gratis” alarm systemen of in van die nuon achtige constructies…..informeer eens bij een groter borg erkend bedrijf…byv initial varel,chubbsecurity,enz ook kleine bedrijven kunnen prima zijn hoor alleen daar zit wel wat kaf on het koren……misschien bij Jan die post hier geregeld op het forum….ik heb geen enkele ervaring met hem maar het feit dat hij hier post zou erop kunnen wijzen dat hij in ieder geval serieus met zijn beveiligingsvak bezig is………

    Groeten Jeroen

  • karin

    het was via beveilingsbedrijf het was zoon systeem als die af ging werdt er door de meldkamer gebeld van dat bedrijf.

    en af en toe konden ze 4 dagen wachten dat er iemand kwam om probleem op te lossen.

    en ze zoeken dus nu een goed bedrijf.

  • jcf

    Karin een borg erkend bedrijf is verplicht binnen 24 uur aanvang tenemen met werkzaamheden……

    Neem een contact op met chubbsecurity (lips beveiliging) in dordrecht….ze werken landelijk ….dus altijd een filiaal in de buurt……is geen reclame…is wel een bedrijf wat meestal dezelfde dag op de stoep staat ingeval van een storing…en ze hebben gewoon de kennis in huis….

    Bel gewoon eens vrijblijvend….vind je het niks kijk je toch gewoon verder….er zijn diverse grote landelijke installateurs….

    Groeten Jeroen

  • JvE

    Hi,

    Zoals Jeroen al zei.

    waarschijnlijk ligt het niet aan je systeem.

    Gewoon iemand, een paar, laten komen en adviezen vragen, kostenloos.

    Enkelen zullen dat niet doen…., volgende dan…:)

    En wat let je om te vragen of je enkele klanten mag bellen om info te vragen….?

    Jeroen heeft het over BORG…… Ik persoonlijk kan ze niet uitstaan……..

    Onze overkoepelende org. is de VEB met 350 leden, meest electronische beveiliging.

    Kijk op de lijst. www.veb.nl Er is er vast wel een in de buurt.

    Succes. (wanneer je ouders al wat ouder zijn, op het gebruiksgemak letten en de ‘'zorg’' mogelijkheden.)

    JvE

  • jcf

    Ja dat van die borg snap ik jan……maar als je borg erkend bent dan heb je jegens klant ook enige verplichtingen…..

    Namelijk 24 uurs storingsdienst…..je staat dus dag en nacht voor je klanten klaar ook als je misschien zelf een keertje lekker ligt teslapen…

    Maar ook dat je binnen 24uur moet aanvangen met een reparatie…..ik snap ook wel dat niet alle bedijven (vooral kleinere ivm met niet of weinig personeel geen 24 uurs storingsdienst) hier aan kunnen voldoen maar zo heeft de klant wel enige zekerheden…

    En het is nu eenmaal zo dat als je niet borg erkend bent je geen verzekeringsbewijzen (borg-certificaten)kunt uitgeven en dat er steeds meer bedrijven zijn die niet borg erkende bedrijven niet eens uitnodigen voor een offerte….

    Ik denk zelfs dat in de toekomst bedrijven zonder borg certificering het wel een heel moeilijk zullen krijgen om systemen op een meldkamer aantesluiten…

    Groeten Jeroen…..

  • JvE

    Ho, ho ho……., Jeroen,

    Wat ben jij slecht op de hoogte…..!!!

    ——–maar als je borg erkend bent dan heb je jegens klant ook enige verplichtingen

    Namelijk 24 uurs storingsdienst…..,je staat dus dag en nacht voor je klanten klaar ook als je misschien zelf een keertje lekker ligt teslapen…

    Maar ook dat je binnen 24uur moet aanvangen met een reparatie…..——–

    Ja….? Dus? Kijk eens bij de VEB. Wij installeren volgens de richtlijnen. Voldoen aan ALLE eisen………

    Maar dat een of andere onnozelaar van een verzekerings maarschappiij nog in de oudheid leeft, is zijn pakkie-an…..:?

    ——–ik snap ook wel dat niet alle bedijven (vooral kleinere ivm met niet of weinig personeel geen 24 uurs storingsdienst) hier aan kunnen voldoen maar zo heeft de klant wel enige zekerheden…——–

    Misschien dat dat bij jullie zo is……? Bij ons niet…..:)

    ——–En het is nu eenmaal zo dat als je niet borg erkend bent je geen verzekeringsbewijzen (borg-certificaten)kunt uitgeven———

    Geen probleem jongen…..

    VEB certificaat is goed genoeg…..:)

    Hebben 3 juweliers en minimaal, uit mijn hoofd, 3 computer-retailwinkels in onze klantenkring……..

    Denk dat je het eisenpakket van Pac's niet kent…..?

    —— en dat er steeds meer bedrijven zijn die niet borg erkende bedrijven niet eens uitnodigen voor een offerte….——–

    Steeds minder problemen er mee………:D Zelfs erg weinig….

    Heeft door slechte kennis van de regelingen in 6 jaar misschien 6 klanten gekost…..

    (VEB leden zijn de ENIGE installatiebedrijven die een ‘'verzekerd attest’' kunnen verstrekken…… De klant is dan voor éénmalig € 50, - vijf jaar lang verzekerd tegen…

    Fouten die wij zouden kunnen maken…

    Projecteringsfouten, vergeetachtigheid, niet werkend systeem….)

    ——–Ik denk zelfs dat in de toekomst bedrijven zonder borg certificering het wel een heel moeilijk zullen krijgen om systemen op een meldkamer aantesluiten…—-

    Ik denk dat over enige tijd het ‘'BORG’' verhaal…., OF weg is…, OF paralel loopt met andere branche verenigingen….

    Let wel…..

    WAT ZEGT DE VERZEKERAAR IN FEITE…..?

    IK wil dat u die installatie laat aansluiten/ installeren door dat of dat bedrijf omdat zij met ons, 20 jaar geleden, afspraken hebben gemaakt……!

    Weet je hoe ze dat noemen……:

    KOPPELVERKOOP! Bij de wet verboden…. Mag niet.

    Volgende afspraak is met installateurs met ‘'blauwe schoenen’' aan….:D

    Kijk de regels er maar op na…..

    Vr. gr. Jan van Eechoud

  • karin

    dat klopt dus niet want of we moesten zelf het probleem oplossen hingen hun aan de tel of ze kwamen echt 4 dagen later.

    ik zal es contact met die bedrijf nemen kan nooit geen kwaad om informatie inte innen.

    dankje jeroen.

    gr karin

  • karin

    ik zal es kijken op die pagina.

    me ouders zijn nog niet zo oud hoor gaat meer om inbraak

  • JvE

    ÉÉN ding begrijp ik niet…..?

    Eerst zei Jeroen, geloof ik, dat men beter niet naar grote verkoopbedrijven kan gaan, en vervolgens beveelt hij ‘'Chubb’' aan….:?

    JvE